عصر بازار

در دومین شنبه اسفند امسال

سازمان خصوصی سازی بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز را واگذار می‌کند

عصر اعتبار- سازمان خصوصی سازی در دومین شنبه اسفند ماه امسال بلوک ۱۷.۳۴ دصدی سهام شرکت بیمه البرز را به وکالت از دولت روانه میز فروش بازار اول بورس تهران می‌کند.

سازمان خصوصی سازی بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز را واگذار می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سازمان خصوصی سازی در 12 اسفند ماه امسال تعداد 693 میلیون و 666 هزار و 777 سهم معادل 17.34 درصد از کل سهام شرکت بیمه البرز را به وکالت از دولت در بازار اول بورس تهران واگذار می‌کند.

    قیمت پایه هر سهم بیمه البرز برای این بلوک مدیریتی غیر کنترلی بیمه البرز مبلغ 1275 ریال تعیین شده که با شرایط یکجا و نقد و یا پرداخت 30 درصد از وجه معامله به طور نقد طی مهلت 20 روز کاری و مابقی اقساط مساوی شش ماهه طی 4 سال به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از قیمت پایه کمتر نباشد عرضه خواهد شد.

    این تعداد سهام از طریق یک کد سهامداری حقوقی معاف از مالیات توسط شرکت کارگزاری حافظ روی میز فروش بورس تهران قرار خواهد گرفت.

    بر اساس مستندات موجود ، قیمت پایه اعلام شده برای این دارایی مالی ،معادل است با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20درصد به شرط آنکه هر سهم از 1275 کمتر نباشد.

    کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه معادل 26 میلیارد و 532 میلیون و 754 هزار و 221 ریال را نقداً یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت بورس ارائه نمایند.

    همچنین حداکثر مهلت ارائه سند تسویه خارج از پایاپای و قطعیت معامله، 20روز کاری بعد از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت می‌باشد.

    بورس تهران تاکید کرده که خریدار یا خریداران می‌بایست محدودیت‌های حاکم بر سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای از جمله ماده 33 قانون تأسیس بیمه و همچنین شرایط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های بیمه در بورس اوراق بهادار تهران را رعایت نمایند.

    همچنین جهت بررسی و رعایت ضوابط بررسی شرایط متقاضیان خرید معاملات عمده سهام و حق تقدم که بر روی سایت بورس قابل دسترسی می‌باشد نسبت به تکمیل فرم‌های پیوست حداقل 6 روز کاری قبل از تاریخ عرضه اقدام و نسبت به ارسال آن به معاونت بازار و سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق کارگزار خود اقدام نمایند.

    سرمایه بیمه البرز هم اکنون معادل 400 میلیارد تومان بوده و به جزء مالکیت 17.34 درصدی دولت شرکت‌های گروه توسعه مالی مهر آیندگان وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت با 18.75 درصد،شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین وابسته به تأمین اجتماعی  با 15.77 درصد،موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وابسته به وزارت رفاه با 13.02 درصد،شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت وابسته به بانک ملت با 10.50 درصد ،شرکت تعاونی خردمندان صابر عصر وابسته به گروه مالی بانک ملت با 9.50 درصد و سایر سهامداران خرد با 15.12 درصد سهام به عنوان سهامداران بیمه البرز شناخته می‌شوند.

    عمده پرتفوی بیمه البرز در بخش‌های پالایشی و پتروشیمی کشور متمرکز شده است.

    سازمان خصوصی سازی در شرح شرایط این واگذاری عنوان کرده در صورت خرید سهام شرکت بیمه البرز توسط بخش خصوصی یا تعاونی واقعی موضوع بند 2 شیوه نامه تشویق بخش خصوصی به منظور جلب مشارکت در واگذاری ها مصوب 26 بهمن ماه 1392 هیات واگذاری شرایطی همچون کاهش در سود فروش اقساطی به میزان سه درصد،افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط به میزان 1.3 جمع مدت در مدت اقساط 5 ساله و بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه به ماخذ 100 درصد برای رقم میان دوره اقساط تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو