عصر بازار

وزارت بهداشت اوراق بیمه ایران را نپذیرفت

عصر اعتبار- نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و شرکتهای بیمه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وزارت بهداشت اوراق بیمه ایران را نپذیرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران در این نشست با بیان اینکه از بودجه دولت استفاده نمی کنیم و نزدیک به 800 میلیارد تومان تنها برای بیمه توسعه پرداخت کردیم؛گفت: بیمه ایران در برابر 2 هزار میلیارد تومان طلبی که از برخی دستگاههای دولتی دارد و بابت آن حق بیمه ای اخذ نکرده، 1500 میلیارد تومان نیز پرداخت کرده و خسارت سایر اقشار را نیز در رشته درمان پرداخت کرده ایم.
    مدیرعامل بیمه ایران درباره اقدامات بیمه ایران درقبال وزارت بهداشت گفت: در نامه ای به وزیر بهداشت اعلام آمادگی کردیم مطالبات وزارت بهداشت بصورت اوراق پرداخت شود که وزیر نیز پذیرفت و سپس 500 میلیارد تومان اوراق فرستادیم که ذیحساب وزارت بهداشت در نامه ای اعلام کرد که اوراق را قبول نمی کنیم.
    رییس هیات مدیره بیمه ایران افزود: پس از آن جلسه ای با حضور وزیر محترم بهداشت برگزار و مطالبات بیمه ایران از دستگاههای مختلف را به ایشان اعلام کردیم که مقرر شد ازآن تاریخ به بعد 10 درصد را پرداخت کنیم؛ از آن تاریخ 10 درصد را به طور کامل پرداخت کردیم بطوریکه حدود 35 روز از برگزاری جلسه می گذرد و 60 میلیارد تومان پرداخت و اسناد را نیز به وزارت بهداشت ارسال کردیم.
    آقای پورکیانی با بیان اینکه معاون اول محترم رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه نسبت به مشکلات بیمه ایران واقف است؛ تصریح کرد بیمه ایران تمامی خسارت های خود را در سایر رشته ها پرداخت کرده است.
    در این نشست سایر مدیران شرکتهای بیمه ای نیز از پرداخت مطالبات وزارت بهداشت گزارش دادند.
    فرهاد تجری ، نایب رییس اول کمیسیون اصل 90 مجلس نیز از حمایت های سازمان بیمه ای به ویژه بیمه ایران از مردم زلزله زده سپاسگزاری کرد و ادامه داد: با هماهنگی دستگاه ها کار بزرگی انجام شد و از زحمات مسئولان تشکر می کنم.
    نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شد از محل یکی از شرکتهای بیمه خصوصی رقمی به مردم زلزله زده کمک شود اما هنوز محقق نشده است.
    امیر حسنخانی نایب رییس دوم کمیسیون اصل 90 مجلس هم درباره این نشست گفت درخواست می کنیم شرکتهای بیمه رقمی را تعیین و تا پایان سال به وزارت بهداشت پرداخت کنند تا در سال 97 در جلسه ای با حضور خودروسازان، بیمه ها و بنیاد شهید به تفاهمی برسیم که طلب شرکتهای بیمه انباشته نشود.
    وی اظهار داشت: بیمه ایران هزینه درمان جانبازان و ایثارگران را پرداخت کرده درحالیکه بنیاد شهید و امور ایثارگران هنوز حق بیمه جانبازان را پرداخت نکرده و بیمه ایران با مشکل مواجه شده است.
    بگفته حسنخانی ، بیمه ایران اعلام کرد تا حد توان مطالبات وزارت بهداشت را تا پایان سال جاری پرداخت می کند. همچنین در این جلسه مقرر شد تا وزارت بهداشت میزان هزینه کرد برای مصدومین تصادفات را که تا پیش‌ازاین به‌صورت کلی به بیمه‌ها گزارش می‌شد، در اختیار شرکت‌های بیمه قرار دهد.
    وی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد بحث مطالبات بیمه ایران از بنیاد شهید نیز موردبررسی و پیگیری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی