عصر بازار

ما حافظ سرمایه های مردم هستیم

عصر اعتبار- دکتر عبدالرسول عطایی در یادداشتی که در پیک بیمه، ماهنامه داخلی بیمه مرکزی منتشر شده است در خصوص دستاوردهای سال گذشته و اهداف و برنامه های سال ۱۳۹۷ پرداخت.

ما حافظ سرمایه های مردم هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، سال 1396 با اتفاقات خوشایند و ناخوشایندش به پایان رسید. اتفاقاتی همچون معدن یورت، زلزله کرمانشاه، غرق شدن کشتی سانچی و سرانجام سقوط هواپیمای آسمان باعث تاثر عمیق همگان شدو امیدوارم سال پیش رو برای همه هموطنانم سال خوش و برای همکاران و فعالان صنعت بیمه سالی همگام با توسعه و تعالی باشد.

    شرکت بیمه حافظ مفتخر است به عنوان نخستین شرکت بیمه خصوصی کشور، همواره تلاش نموده تا در ارائه طرح‌ها و ایده‌های بدیع پیشگام بوده و علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ بیمه در کشور، به خصوص در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حافظ سرمایه و امنیت خاطر بیمه‌گذاران و هموطنان محترم باشد.

    اکنون با ظهور فصلی نو در این شرکت، گام‌های بلندی در اعتلای نام و برند حافظ در صنعت بیمه و در میان آحاد مردم جامعه در حال برداشته شدن است که به یقین می‌توان آن را مرهون برنامه‌ریزی جامع و هدفمند دانست.

    انجام برنامه‌ریزی جامع بر مبنای اهداف و استراتژی‌های کلان شرکت در یک چشم‌انداز پنج ساله به انجام رسیده است که به منظور بررسی و کنترل حرکت در این مسیر طولانی، برنامه‌های عملیاتی در بازه‌های سالانه و ماهانه استخراج شده و با استفاده از سیستم پایش، عملکرد تمامی پرسنل و واحدها از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح شرکت مورد رصد دقیق قرار می‌گیرد.

    از زمان آغاز فعالیت در شرکت بیمه حافظ تلاش کردیم تا با طراحی و تدوین سند راهبردی براساس استراتژیهای 15 گانه؛ ثبت افزایش سرمایه، توسعه بیمه های زندگی، تحول در زیرساختها، ترکیب مناسب پرتفوی، مدیریت ریسک، پرداخت سریع خسارتها، ورود به بازارهای منطقه ای، نظارت سیستماتیک بر شبکه فروش، تعامل بیشتر با بیمه مرکزی، تقویت و بهبود سیستم های مالی، تبلیغات و برند سازی، آموزش و تخصصی شدن پرسنل و نمایندگان، پایش عملکرد واحدها وپیگیری مطالبات و همراهی وهمدلی واحدهای ستادی و شعب به موفقیتهای بسیار مطلوبی دست یابیم.

    علاوه بر استراتژی های فوق شرکت بیمه حافظ با سرلوحه قرار دادن بهبود سیستم منابع انسانی و مدیریت دانش، مشتری مداری و رقابت سالم و ساماندهی شعب و رسیدگی به وضعیت نمایندگان بر اساس الزامات بیمه مرکزی رشد چشمگیری در افزایش حق بیمه تولیدی داشته باشد و توانست به رشد 70 در صدی پرتفو و در پرداخت خسارت به زیاندیدگان نیز به روز شود.

    از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه می توان گسترش زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ایجاد بستر فعالیت در حوزه فروش، استانداردسازی فرایندهای فنی و شبکه فروش، خدمات الکترونیک،اخذ گواهینامه ایزو ISO10002;2014 استاندارد مدیریت شکایت مشتریان، کاهش بوروکراسی پرداخت خسارت و راه اندازی سیستم پرداخت ویژه خسارت، چابک سازی در ساختار منابع انسانی و جوانگرایی، گسترش کمی وکیفی شبکه فروش، راه اندازی و استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد (B.S.C)راه اندازی هوش تجاری، اصلاح ترکیب پرتفوی و بهره برداری بیشتراز بیمه نامه های مغفول، مدیریت ریسک و توزیع آن، افزایش سهم اتکایی، اصلاح پرتفو، بالا بردن توانگری مالی، اصلاح ساختار فنی، مالی و فناوری اطلاعات نام برد.

    با تایید مراجع ذی ربط و همکاری و همراهی سهامداران این شرکت و در راستای ضوابط ومقررات بیمه مرکزی در سال 1396 توانست اقدام به افزایش 100 درصدی سرمایه نماید و با توجه مصوب هیات مدیره و موافقت بیمه مرکزی در سال آینده بتوانم به سرمایه 1200 میلیارد ریالی دست یابیم.در سال گذشته مفتخر شدیم تا با انعقاد تفاهم نامه با خانه کشاورز از صنعت کشاورزی و کشاورزان که صنف مغفولی در صنعت بیمه به شمار می آیند حمایت جدی تری به عمل بیاوریم ودستاوردهای خیلی خوبی کسب نماییم.

    همچنین با عنایت به مجوزهای ١١گانه این شرکت برای فعالیت در سرزمین اصلی که توسط بیمه مرکزی صادرشده است، این شرکت قصد دارد در برخی از حوزه‌ها از جمله بیمه محصولات کشاورزی، بیمه نامه مرگ و میر طیور و آبزیان و درمان انفرادی و بیمه اعتبار ورود جدی داشته باشد.

    شرکت بیمه حافظ تلاش خود را می کند که در سال جدید و بر اساس ارتقای ظرفیت و گسترش حضور حداکثری در مناطق ویژه و فعالیت در رشته های بیمه ای و مسئولیتهای اجتماعی در این مناطق داشته باشد و با ایجاد بسترهای لازم جهت افزایش سهم بیمه نامه های عمر، ساماندهی صدور بیمه نامه، بهره برداری از سامانه باشگاه مشتریان ویژه، دایر کردن دفاتر و نمایندگی های بیمه در تمامی مناطق آزاد، ویژه و همچنین کشورهای همسایه و توجه به فروش بیمه نامه های خرد، ارایه محصولات جدید و ویژه و بهره گیری هر چه بیشتر از دانش مدیریت ریسک، جذب نمایندگان جدید و سودآوری برای سهامداران بتوانیم برند بیمه حافظ را بیش از پیش گسترش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو