عصر بازار

مدیرعامل بیمه آسیا:

فرآوری اطلاعات وتبدیل آن به دانش در صنعت بیمه اهمیت ویژه ای دارد

عصر اعتبار- فرآوری اطلاعات و تبدیل آن به دانش به ویژه در حوزه کلان داده ها در صنعت بیمه اهمیت ویژه ای دارد.

فرآوری اطلاعات وتبدیل آن به دانش در صنعت بیمه اهمیت ویژه ای دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، کاردگر، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در نخستین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه در ادامه مطلب فوق گفت: فناوری اطلاعات دردهه های اخیر موجب ایجاد تغییرات بسزایی در صنایع شده است و صنایع مالی از جمله صنعت بیمه از این امر مستثنی نبودند.
    مدیرعامل بیمه آسیا با تاکید بر این موضوع که شرکت های بیمه از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات بودند، اظهار داشت: شرکت های بیمه در ابتدا برای دستیابی به اهدافی نظیر کاهش زمان و هزینه ها، افزایش کارائی، بهره وری و سودآوری .... به استفاده از تکنولوژی در ساختار خود روی آوردند.
    نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا در ادامه افزود: با ظهور و بسط فعالیت اینشورتک ها این سازمان های سنتی دریافتند که برای بقا ، ملزم به استفاده از فناوری هستند.
    کاردگر با تصریح بهره مندی شرکت های بیمه ای پیشرو در جهان از فناوری اطلاعات، بیان داشت: این شرکت ها امروزه سعی در تجدید ساختارهای سنتی، ایجاد چابکی، افزایش ضریب نفوذ، کاهش ریسک، بهبود پورتفوی و ... با استفاده از به روزترین فناوری ها و همکاری با اینشورتک ها را دارند.
    مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه به تبیین برخی فناورهای موثر در توسعه صنعت بیمه پرداخت و گفت: استفاده از اینترنت اشیاء، در صنعت بیمه با استفاده از تجربه و تحلیل داده های مشتریان موجب کسب شناخت عمیق تر نسبت به مشتری، ارائه خدمات متناسب شخصی، افزایش میزان وفاداری مشتری به صنعت بیمه، کاهش ریسک شرکت های بیمه گر و ارائه محصولات و خدمات جدید با قیمت مناسب می شود.
    نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا با اشاره به اینکه تله ماتیک، علمی میان رشته ای است، اظهار داشت: بیمه تله ماتیک در واقع نوعی بیمه خودرو است که شرکت های بیمه با استفاده از داده های شخصی افراد، به ارائه نرخ های گوناگون و ویژه برای بیمه گذاران اقدام می کنند. این موضوع علاه بر ایجاد محصولات نوین بیمه ای، موجب کاهش ریسک، صرفه جویی در هزینه ها و جلب اعتماد بیمه گذار می شود.
    کاردگر در ادامه به موضوع کلان داده ها پرداخت و گفت: کلان داده هایی که امروزه در شرکت های بیمه ای به صورتی جامع مورد استفاده قرار می گیرند به بیمه گران این قدرت را می دهد تا به صورتی جامع تر نسبت به گذشته به تخمین ریسک پرداخته، تجربه مشتریان خود را بهبود داده و به سطوح بالاتری از پیش بینی ها دست پیدا کنند.
    وی افزود: با استفاده از مدیریت داده ها و مدل های پیش بینی کننده، شرکت های بیمه با تجزیه و تحلیل به دست آمده از کلان داده ها، قادر هستند تا کشف تقلبات در صنعت بیمه را بهبود بخشند.
    مدیرعامل بیمه آسیا با تصریح استفاده صنعت بیمه از فناوری های پوشیدنی و هواپیمای بدون سرنشین بیان داشت: بیمه گران در حوزه سلامت به صورت فزآینده ای در حال استفاده از ابزارهای فناوری های پوشیدنی برای جمع آوری اطلاعات برای کاهش هزینه ها و ریسک های مترقب بر خود هستند.
    نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا با اشاره به گزارش موسسه کپجمینی (Capgemini) در سال 2017، گفت: استفاده از هواپیمای بدون سرنشین (پهبادها) به ویژه در حوزه بیمه های اموال و خسارت یکی از ده روند برتر موسسات بیمه ای در سال های آتی است. استفاده از این هواپیما موجب افزایش صحت، دقت و سرعت در فرآیندهایی نظیر ارزیابی ریسک در صنعت بیمه می شود. در آتش سوزی های بزرگ و انفجارها استفاده از این هواپیماها با کمترین خطر همراه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو