عصر بازار

اهمیت بالای آموزش فرهنگ پس انداز در ثروتمند شدن افراد

عصر اعتبار- به طور متوسط تا ۶۷ سالگی طول می‌کشد تا افراد ثروتی بیش از یک میلیون دلار داشته باشند، اما اگر بخواهید این روند را شتاب بخشید راه‌هایی وجود دارد.

اهمیت بالای آموزش فرهنگ پس انداز در ثروتمند شدن افراد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با فرض این که در حال حاضر هیچ پس‌اندازی نداشته باشید باید ماهی 6000 دلار پس انداز کنید تا در 10 سال آینده یک میلیونر شوید. نکته امیدوار کننده این جاست که داشتن یا نداشتن 10هزار و حتی 50 هزار دلار پس انداز به ترتیب تنها باعث می‌شود یک ماه زودتر از حالت قبل میلیونر شوید و یا نیاز به 5500 دلار پس انداز در ماه داشته باشید.

    این تفاوت‌ها به ما اهمیت مساله نرخ بهره مرکب را یادآوری می‌کند که به معنی آن است که پس اندازی کوچک در زمان حال می‌تواند بعدها به سرمایه‌ای بزرگ تبدیل شود. هر چند که پس انداز هزاران دلار در ماه رویایی جاه طلبانه است و آمارها نشان می‌دهد بسیاری از آمریکایی‌ها حتی در سال نیز 6000 دلار پس انداز نمی‌کنند، اما توجه به این نکته ضروری است که تحقیقات نشان می‌دهند با به کارگیری ابزارهای مالی و نرخ بهره مرکب در 10 سال ثروتی بسیار بیشتر از یک سرمایه‌گذاری با نرخ بهره ثابت در 30 و حتی 40 سال خواهید داشت.

    بانک جهانی نیز در گزارش خود با عنوان " پیشرفت عادلانه، بررسی رشد اقتصادی در مناطق مختلف جهان" اعلام کرده است آموزش نقشی اساسی در مبارزه با فقر و نابرابری و ثروتمند شدن دارد و به این نکته اشاره می کند که در خاورمیانه، شرق آسیا و آمریکای لاتین به لطف افزایش آموزش‌ها و به کارگیری ابزارهای نوین مالی، میزان ثروت مردم به نسبت نسل های قبل تفاوت اشکاری دارد در حالی که ثروت جوانان صحرای آفریقا تفاوت چندانی با پدرانشان ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی