عصر بازار

حال ناخوش پوند در بلاتکلیفی سیاست لندن در قبال برگزیت

عصر اعتبار- کارشناسان اقتصادی اعلام کردند تا زمانی که سیاست لندن در برابر برگزیت شفاف نباشد، پوند با نوسان ارزش روبرو می شود.

حال ناخوش پوند در بلاتکلیفی سیاست لندن در قبال برگزیت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند تا زمانی که بریتانیا یک استراتژی شفاف نسبت به برگزیت در راستای مشخص شدن خطوط کلی آینده اقتصادی و روابط تجاری خود با اتحادیه اروپا ارائه نکند، پوند انگلیس در یک وضعیت بلاتکلیفی و نوسان باقی خواهد ماند.

    در همین حال رهبران اقتصادی بریتانیا اعلام کردند از آنجایی که زمان رو به اتمام است، نیاز به شفافیت و مشخص شدن آینده اقتصادی بریتانیا در دوره برگزیت ضروری است؛ اما شرایطی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود و رویکرد آن نسبت به بازار بالقوه اتحادیه اروپا همچنان غیر شفاف است.

    قرار است اجلاس اتحادیه اروپا در بیست و هشتم و بیست و نهم ماه جاری میلادی با هدف شفاف شدن شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر گزار خواهد شد؛ ضمن اینکه بر اساس برنامه زمان بندی شده بریتانیا در بیست و نهم مارس سال 2019 میلادی از اروپا خارج خواهد شد. بر پایه این گزارش، پوند در برابر دلار آمریکا و یورو در چند روز اخیر با نوسان قیمت روبرو شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی