عصر بازار

رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا به ۰.۴ درصد رسید

عصر اعتبار- دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد رشد اقتصادی فصلی منطقه یورو و اتحادیه اروپا ۰.۴ درصد بوده است.

رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا به ۰.۴ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این رشد پس از رشد 0.7 درصدی سه ماهه پایانی سال گذشته به ثبت رسیده است. رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و یورو تقریبا نزدیک به رشد 0.5 درصدی اقتصاد آمریکا در همین مدت است. بیشترین رشد اقتصادی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سه ماهه نخست سال متعلق به لتونی و لهستان با رشد 1.6 درصدی بوده است و فنلاند و مجارستان با رشد 1.2 درصدی در رده های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر پایین ترین نرخ رشد متعلق به استونی با رشد منفی 0.1 درصدی و رومانی با نرخ رشد صفر درصدی بوده است.

    نکته جالب در این خصوص این است که رشد اقتصادی هر 3 اقتصاد بزرگ منطقه یورو یعنی آلمان، فرانسه و ایتالیا، پایین تر از متوسط رشد اقتصادی کل این منطقه و به ترتیب معادل 0.3 درصد، 0.2 درصد و 0.3 درصد بوده است.

    در سه ماهه نخست سال 2018، میزان مخارج مصارف نهایی خانوارها در منطقه یورو 0.5 درصد و در اتحادیه اروپا 0.4 درصد افزایش داشته است. هم چنین میزان سرمایه ناخالص در منطقه یورو 0.5 درصد و در اتحادیه اروپا 0.8 درصد افزایش یافته اند.

    پس از رشد 2.2 درصدی صادرات در اتحادیه اروپا و 1.8 درصدی در منطقه یورو در سال گذشته، رشد صادرات در سه ماهه ابتدایی سال در اتحادیه اروپا 0.4 درصد و در منطقه یورو 0.3 درصد بوده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی