عصر بازار

سفیر ارمنستان:

ایران از سیستم بانکی کشورمان استفاده کند

عصر اعتبار- سفیر ارمنستان در تهران با بیان اینکه سیستم بانکی کشور متبوعش پیشرفته و شبه اروپایی است، تاکید کرد: ایران می تواند با استفاده از سیستم بانکی ارمنستان با هر ارزی تمام فعالیت های اقتصادی خود را انجام دهد.

ایران از سیستم بانکی کشورمان استفاده کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، آرتاشس تومانیان در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: فعالان اقتصادی ایران می توانند سود حاصل از مبادلات تجاری خود را از طریق بانک های ارمنستان به تمام نقاط جهان انتقال دهند.
    وی با بیان اینکه دو ملت ایران و ارمنستان مشترکات فرهنگی بسیاری دارند، گفت: سفر به شهرهای مختلف ایران را با قصد تقویت روابط اقتصادی انجام می دهیم و خواستار استمرار آن هستیم.
    تومانیان با اشاره به اینکه نارضایتی های داخلی ارمنستان موجب تغییر حکومت در این کشور شد، گفت: این تغییرات در سیاست های خارجی با ایران هیچ خللی وارد نکرده است و با ایران همان سیاست خارجی پیشین را دنبال می کنیم.
    سفیر ارمنستان در تهران بر دوستی و پایداری روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: تغییر حکومتی بر مسائل خارجی ارمنستان با کشورهای همسایه و دوست تاثیری نمی گذارد و این موضوع در مورد ایران تضمین شده است.
    تومانیان از همدان به عنوان شهر گردشگری یاد کرد و افزود: گردشگران زیادی از کشورمان تمایل به دیدن جاذبه های همدان را دارند و از این رو می توانیم پرواز همدان - ارمنستان را برقرار کنیم.
    وی همچنین به فراهم بودن ظرفیت های صادرات و واردات محصولات کشاورزی و مواد معدنی اشاره کرد و گفت: در این حوزه تاکنون حتی 10 درصد از ظرفیت های دو کشور را نتوانسته ایم استفاده کنیم.
    سفیر ارمنستان در تهران به صنایع 'های تک' و 'آی تی' در کشورش اشاره کرد و گفت: 80 درصد تولیدات ارمنستان به آمریکا صادر می شود که با ایران نیز می توانیم وارد تبادل شویم.
    سفیر ارمنستان در تهران پس از این دیدار در جمع فعالان اقتصادی و تجار همدان حضور می یابد.
    همدان از ابتدای سال میزبان سفرای کشورهای چک، غنا و ارمنستان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی