عصر بازار

تورم بخش انرژی در منطقه یورو به ۸ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- آمارهای یورو استات نشان می‌دهد که تورم سالانه در منطقه یورو در ماه ژوئن به ۲ درصد افزایش یافته که تورم بخش انرژی با ۸ درصد بیشترین سهم را داشته است.

تورم بخش انرژی در منطقه یورو به ۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، یورو استارت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که میزان تورم سالانه منطقه یورو در ماه ژوئن به دو درصد رسید که این رقم در مقایسه با ماه می با افزایش همراه بوده است. با بررسی مولفه‌های تاثیرگذار در تورم این منطقه نشان می‌دهد که رشد تورم بخش انرژی در ماه ژوئن 8 درصد بوده که این رقم نسبت به ماه می که 6.1 درصد بود افزایش حدود 2 درصدی دارد.

    پس از آن محصولات غذایی،‌نوشیدنی‌های الکلی و تنباکو در جایگاه دوم بیشترین تورم قرار گرفته است. این محصولات در ماه ژوئن 2.8 درصد تورم داشته که نسبت به ماه می 0.3 درصد رشد کرده است.

    بخش خدمات سومین جایگاه بیشترین تورم را با 1.3 درصد در ماه ژوئن به خود اختصاص داده است و محصولات صنایع غیرانرژی نیز در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

    کشورهای منطقه یورو شامل بلژیک، آلمان، ایرلند،‌ یونان، فرانسه، ایتالیا، استونی، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوگزامبورگ، جزیره مالت، اتریش، هلند، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی