عصر بازار

خدمات پرستاری در منزل زیر پوشش بیمه قرار گرفت

عصر اعتبار- عضو کارگروه پرستاری 'هوم کر' وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات پرستاری در منزل (هوم کر) زیر پوشش بیمه قرار گرفته است و این سیاست اتفاق خوشایندی در حوزه بهداشت و درمان تلقی می شود.

خدمات پرستاری در منزل زیر پوشش بیمه قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فاطمه شیرانی خاطرنشان کرد: طرح زیر پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل سال 95 مطرح و تعرفه های آن استخراح شد.
    وی اضافه کرد: این طرح از آن موقع تاکنون در کارگروه بیمه بررسی شد تا اینکه پس از مدت ها تلاش و رایزنی مورد موافقت بیمه قرار گرفت.
    عضو کارگروه پرستاری 'هوم کر' وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با زیر پوشش بیمه قرارگرفتن خدمات مشاوره و پرستاری در منزل، بیماران سرطانی، سکته مغزی، قلبی و بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند، خدمات ارزان در منزل دریافت می کنند.
    شیرانی یادآوری کرد: اجرای طرح تحول سلامت هزینه درمان بیماران را کاهش داده بود؛ بنابراین آنها بستری بودن در بیمارستان را به حضور پرستار در منزل برای درمان به علت زیر پوشش بیمه نبودن این خدمات، ترجیح می دادند.
    وی ادامه داد: اتفاق مبارک زیر پوشش قرار گرفتن هوم کر (خدمات مشاوره و پرستاری در منزل) به طور حتم شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها را کاهش می دهد.
    عضو کارگروه پرستاری 'هوم کر' وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: یکی از سیاست های اصلی این وزارتخانه تا 10 سال آینده ارائه بخش زیادی از خدمات بهداشت و درمان در 'هوم کر' است.
    شیرانی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح بیمار به سرعت از بیمارستان ترخیص و به مراکز 'هوم کر' معرفی می شود و مابقی فرایند درمان در منزل توسط پرستار ادامه می یابد.
    وی ادامه داد: اجرای این طرح مزایایی نظیر کاهش هزینه درمان بیماران، کاهش میزان عفونت های بیمارستانی، کاهش بار مالی دولت و کاهش انتظار بیماران برای بستری شدن در بیمارستان را به همراه داشته است.
    عضو کارگروه پرستاری 'هوم کر' وزارت بهداشت بیان کرد: حضور پرستاران در منزل و مداوای بیمار باعث ارتقای سطح علمی اعضای خانواده بیمار و افزایش میزان سلامت آنها شده است.
    شیرانی توضیح داد: یک پرستار علاوه بر درمان بیمار، اقدام به بررسی وضعیت جسمی اعضای خانواده کرده و در صورت شناسایی فشار خون، دیابت و دیگر بیمارها موضوع را به آنها گوشزد می کند و توصیه های لازم را به آنها ارائه می دهد.
    مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این استان به عنوان قطب کلان منطقه سه آمایشی کشور در بین استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان به واسطه وجود 19 مرکز هوم‌کر، پیشتاز است.
    وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان نخستین استان کشور است که با انعقاد قراداد با موسسه های خدمات پرستاری در منزل، طرح هوم کر را اجرایی و پس از آن استان البرز این برنامه را عملیاتی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی