عصر بازار

شرط پرداخت ارز دولتی به فدراسیون های ورزشی اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها اعلام کرد: دریافت ارز دولتی فدراسیون های ورزشی برای اعزام ها بر اساس مصوبه و تائید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و خارج از آن ارزش قانونی ندارد.

شرط پرداخت ارز دولتی به فدراسیون های ورزشی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید محمد شروین اسبقیان درباره نحوه اخذ ارز دولتی فدراسیون ها توضیح داد: این ارز به آن دسته از فدراسیون هایی تعلق می گیرد که اعزام آنها به تائید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان رسیده باشد و پس از بررسی های لازم با معرفی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی مجاز به دریافت آن از سوی بانک مرکزی می شوند.
    وی تصریح کرد که بدون مصوبه شورای برون مرزی هیچ سفری از سوی فدراسیون های ورزشی جایگاه قانونی نداشته و حتی مورد تائید وزارت ورزش هم نخواهد بود.
    عضو شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در خصوص شرط اعطای ارز دولتی به فدراسیون ها یادآور شد: ارز دولتی به سفرهایی تعلق خواهد گرفت که در راستای سیاست های دولت و وزارت ورزش و همچنین با هدف آمادگی تیم ها برای حضور در رویدادهایی نظیر بازی های 2018 جاکارتا، کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و جوانان 2018 آرژانتین، رقابت های معتبر جهانی و افزایش رنگینک فدراسیون ها باشد.
    هر چند عنوان شده فدراسیون های ورزشی با وجود آنکه هیچ محدودیتی برای دریافت ارز با نرخ دولتی از بانک مرکزی ندارند، اما اسبقیان با رد این موضوع تاکید کرد که در راستای سیاست های دولت، محدویت هایی نیز برای برخی از سفرها وجود دارد .
    وی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره پاداش قهرمانان بازی های جاکارتا اظهار داشت: این پاداش بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی ها پرداخت می شود.
    بر اساس این مصوبه به مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 160، 80 و 40 سکه پاداش داده خواهد شد؛ همچنین با مصوبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پاداش پای سکوی مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب پنج، 2 و یک هزار دلار است.
    مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی در هفتم مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: احتمال دارد تا قبل از بازی های آسیایی جاکارتا مجمع انتخاباتی گلف هم برگزار شود.
    نام نویسی از نامزدهای فدراسیون قایقرانی از 15 اردیبهشت ماه امسال و به مدت 10 روز برگزار شد و محسن میلاد، عمران عسگرپرست، فاطمه حسنی، علیرضا سهرابیان، احمد دنیامالی و فرحناز امیرشقاقی برای سکانداری این فدراسیون ثبت نام کردند.
    اکنون «غلامرضا امینی» ریاست این فدراسیون را برعهده دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی