عصر بازار

با انتشار در سامانه کدال صورت گرفت :

شفاف سازی صورت های مالی بانک ملت و تجارت

عصر اعتبار- دو شرکت بانک ملت و بانک تجارت با انتشار صورت های مالی ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷ به صورت «حسابرسی نشده» نسبت به شفاف سازی اطلاعات و عملکردهای مالی خود اقدام کردند.

شفاف سازی صورت های مالی بانک ملت و تجارت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صورت های مالی منتشر شده دو بانک تجارت و ملت در کدال حاکی از آن است که نسبت های مالی این دو شرکت در پایان دوره 3 ماهه بهار 97 دچار تغییر و تحولات تازه تری نسبت به دوره قبلی شده اند که در ادامه این گزارش به همراه انتشار تصویر صورت های سود و زیان، بخشی از این اطلاعات مالی را بررسی می کنیم.

    بانک تجارت

    بر اساس این گزارش بانک تجارت با انتشار صورت های مالی خود از کاهش زیان صاحبان سهام خود نسبت به دوره مشابه خبر داد : بر مبنای این شفاف سازی انجام شده، «وتجارت» در دوره 3 ماهه منتهی به 31 خرداد 97 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم (384) ریال زیان محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش زیان را نشان می دهد. همچنین هزینه های این بانک بر اساس اطلاعات منتشر شده جمع هزینه های این بانک با رسیدن از 13.935.858 میلیون ریال به 16.621.528 میلیون ریال با 19 درصد افزایش مواجه شده که تاثیر مثبتی بر کلیت عملکرد مالی این بانک داشته است.

    آخرین اطلاعات مالی

    این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک تجارت که با نماد «وتجارت» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است در وضعیت مشمول فرایند تعلیق قرار دارد و آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت نیز منفی (2.27) مرتبه است.

    سهامداران عمده

    بر اساس گزارش ایبِنا، 5 سهامدار عمده بانک تجارت، شامل «دولت با 17 درصد، سرمایه گذاری صباتامین با 7.640 درصد، خصوصی سازی با 4.990درصد، صندوق سرمایه گذاری با 4.870 درصد و سرمایه گذاری استانی با 4.060 درصد» است.

    صورت سود و زیان بانک تجارت

    بانک ملت

    از سویی دیگر، بر اساس تازه ترین شفاف سازی صورت گرفته از سوی بانک ملت، این شرکت با رشد چشمگیری در زمینه سود هر سهم مواجه شده است. بر اساس این گزارش، «وبملت» در دوره 3 ماهه منتهی به 31 خرداد 97 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 75 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 525 درصد افزایش را به ثبت رسانده که عمدتا به دلیل رشد 84 درصدی جمع درآمدها است. گفتنی است بانک ملت با سرمایه 5 هزار میلیارد تومان با توجه به عملکرد 3 ماهه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 به میزان 374.9 میلیون تومان سود خالص را به دست آورده است.

    آخرین اطلاعات مالی

    این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک ملت‌ که با نماد «وبملت» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است در وضعیت مشمول فرایند تعلیق قرار دارد. همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت 6.67 مرتبه و «EPS» آن به میزان 181 ریال در صورت های مالی درج شده است.

    سهامداران عمده

    بر اساس گزارش ایبِنا، 5 سهامدار عمده بانک ملت‌، شامل «دولت با 16.990 درصد، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت با 6.440 درصد، سرمایه گذاری صباتامین با 4.220 درصد، گروه مالی ملت با 4.050 درصد و تامین اجتماعی با 3.800 درصد» است.

    صورت سود و زیان بانک ملت

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی