عصر بازار

دکتر سلیمانی در اولین دیدار صمیمانه با مدیران عامل شرکت های بیمه:

شرکت های بیمه حقوق مردم در پرداخت خسارت را رعایت کنند

عصر اعتبار- صبح امروز دکتر غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار صمیمانه با مدیران عامل شرکت های بیمه، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و صندوق تامین خسارت های بدنی بر حفظ حقوق مردم با پرداخت به موقع خسارت تاکید کرد.

شرکت های بیمه حقوق مردم در پرداخت خسارت را رعایت کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر سلیمانی با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی، گفت: بانک و بیمه ها در شرایط بحران اقتصادی در خط مقدم قرار دارند و وظایف آنها سنگین تر می شود، لذا باید با همراهی مدیران، پیشنهادات جدیدی به ستاد تحریم ارائه کنیم.

    وی از بیمه درمان به عنوان یکی از چالش های موجود کشور یاد کرد و گفت: این چالش سازمان های زیادی از جمله شرکت های بیمه تجاری را درگیر کرده است و از مهتمرین عوامل آن می توان به نبود کارشناسان اقتصاد درمان اشاره کرد که مانع پیوند بخش درمان و بیمه شده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی، بیمه را یکی از سه ضلع مثلث اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه بیمه در کشور ما هنوز نتوانسته به جایگاه خود از منظر اقتصادی دست یابد و با یک فرهنگ سازی عمیق، باید کارایی بیمه در زندگی مردم بیشتر نشان داده شود تا تمایل آنها به خرید بیمه نامه افزایش یابد.

    دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت علمی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: شرکت های بیمه باید نظارت خود را از نظارت فیزیکی و حضوری به سمت نظارت علمی سوق دهند و بیشتر بر مسائلی چون اکچوئری و تحلیل آماری تکیه کنند.

    وی پژوهشکده بیمه را مغز متفکر صنعت بیمه خواند و افزود: پژوهشکده بیمه علاوه بر مطالعات باید به شرکت های بیمه در راستای حل مشکلات و خدمات پژوهشی کمک کند.

    دکتر سلیمانی همچنین بر ارتباط با رسانه ها به خصوص استفاده از ظرفیت صدا و سیما در راستای گسترش فرهنگ بیمه تاکید کرد.

    رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با اشاره به سخنان مدیران عامل شرکت های بیمه در خصوص حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده، ساده سازی آیین نامه ها، بالا بودن ضریب خسارت بیمه درمان و  افزایش تعرفه های وضع شده بر صنعت بیمه گفت: موارد مذکور حتما در دستورکار قرار می گیرد و حل آن مستلزم همراهی و اجماع شرکت های بیمه با بیمه مرکزی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی