عصر بازار

فرصت ثبت طرح تا ۲ ماه آینده؛

ثبت ۱۰۵۸ طرح تعاونی در سامانه کارا

عصر اعتبار- یازدهمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در کارگروه اشتغال طرح روستایی و نمایندگان اتاق های تعاون برگزار شد.

ثبت ۱۰۵۸ طرح تعاونی در سامانه کارا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  یازدهمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری با هدف بررسی  طرح حمایت از اشتغال پیادار روستایی و تسهیلات ارایه شده در این خصوص، بررسی اثر تحریم های احتمالی بر تامین نیاز، توزیع، تولید و صادرات بخش تعاون کشور با حضور نمایندگان وزارت صنعت و معدن، نماینده میراث فرهنگی، نماینده معاونت اشتغال و نماینده دفتر کل تعاونی های فرش دستباف برگزار شد.

    عبدالله بهرامی رئیس کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری گفت: در این نشست در خصوص اشتغال روستایی و ویژگی های طرح ها و نحوه تسریع بهره گیری تعاونی های فرش و صنایع دستی که ثبت نام کردند، تبادل نظر شد.

    وی گفت: تا کنون تعداد 1058 طرح تعاونی در زمینه فرش و صنایع دستی در سامانه کارا ثبت نام شده است و 82 میلیارد تومان از این طرح ها با سرانه 35میلیون تومان در بانک های عامل مصوب شده و در حال عقد قرارداد هستند.

    به گفته رئیس کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری نحوه مدیریت طرح ها از مباحث مهمی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد افزود:  طرح ها باید به صورت پشتیبان عرضه شود و کل زنجیره ارزش در آن دیده شود. ظرف 2ماه آینده تعاونی ها فرصت دارند که طرح های خود را ارسال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی