عصر بازار

جزییات بیشتر از بیمه هواپیماهای جدید

عصر اعتبار- بیمه نامه های صادر شده برای هواپیماهای جدید خریداری شده شامل بیمه مسئولیت سرنشینان، بیمه مسئولیت شخص ثالث و بیمه بدنه هواپیما می شود که کامل ترین نوع پوشش بیمه ای است.

جزییات بیشتر از بیمه هواپیماهای جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، پس از اجرای توافق برجام در دی ماه 1394، ایران سه قرارداد با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر منعقد کرد که براساس آن در مجموع 200 فروند هواپیمای جدید قرار است خریداری کند. سهم شرکت ایتالیایی ای تی آر، از این تعداد هواپیما 20 فروند بود.

    در 2 سال و نیم گذشته هشت فروند از این هواپیماهای سبک تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شد و امروز نیز پنج فروند دیگر در اختیار ایران قرار گرفت. حجت الله بهاری فر مدیرعامل بیمه «ما» در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه هواپیماهای جدید تحت پوشش این شرکت قرار دارند، افزود: شرکت هما 8 فروند هواپیمای جدید ATR72-600 خریداری کرده است که امروز پنج فروند آن وارد کشور شدند.

    مدیرعامل بیمه ما خاطرنشان کرد که سه فروند هواپیمای دیگر از این نوع نیز تحت پوشش این شرکت خواهند بود. وی توضیح داد: توانگری بالای شرکت بیمه ما، کارشناسان توانمند و با دانش فنی، چابکی و نقدینگی مناسب باعث شد تا بیمه گذار شرکت بیمه «ما» را برای پوشش این هواپیماها در نظر بگیرد.

    بهاری فر خاطرنشان کرد که با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ما، این شرکت بالاتری DPS را برای سهامداران خود به همراه خواهد داشت. مدیرعامل بیمه ما تصریح کرد که پرتفوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به طور مستقیم و بدون واسطه نمایندگی یا کارگزار صادر شده است.

    وی در پاسخ به این سوال که دلیل بیمه ایران برای عدم تمدید قرارداد خود با هما، بدهی این شرکت و پرداخت نکردن حق بیمه هواپیماهای بیمه شده قبلی بوده است، گفت: هماهنگی های خوبی با وزارت راه و همچنین وزارت اقتصاد توسط شرکت هما شده تا این شرکت بتواند حق بیمه خود را به موقع پرداخت کرده و حتی بدهی های قبلی خود را به بیمه گر قبلی بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی