عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

همسان‌سازی حقوق ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۶۷ صندوق زیان‌ده و کم‌بازده به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این میان هلدینگ انرژی، غذایی و دارویی و آتیه صبا از صندوق بازنشستگی خارج می‌شوند.

همسان‌سازی حقوق ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جمشید تقی‌زاده در نشست خبری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی از طریق بورس و فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و با سود حاصل از این واگذاری در بخش‌های سرمایه، IT و افزایش رفاه بازنشستگان به کار گرفته خواهد شد.

    وی گفت: 67 صندوق زیان‌ده و کم‌بازده در اولویت فروش به بخش خصوصی است، 9 شرکت سودآور خارج از استراتژی صندوق مدنظر این واگذاری‌ها قرار گرفته و 23 شرکت با مدیریت کمتر از 50 درصد واگذار خواهد شد.

    تقی‌زاده گفت:‌امیدواریم از سبدهای وزنی خارج و به سبدهای بی‌وزن منتقل شوند.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سعی شده وام بازنشستگی که از مهرماه به بازنشستگان پرداخت می‌شود از 300 به 400 هزار نفر و از 4 میلیون به 5 میلیون تومان افزایش و پرداخت شود.

    وی با اشاره به اینکه 2 هزار میلیارد تومان در بخش پرداخت وام با سود 4 درصد برای بازنشستگان در نظر گرفته شده گفت:‌در بیمه تکمیلی نیز امسال خدمات ویژه‌ای را برای 2 میلیون بازنشسته و خانواده آنها خواهیم داشت.

    تقی‌زاده تصریح کرد: در بسته جدید بیمه تکمیلی حمایت از بیماران صعب‌العلاج با جمعیت 32 هزار نفر مدنظر ما قرار دارد که خدمات ویژه‌ای به آنها خواهیم داد.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در بخش پوشش خدمات توانبخشی مانند عصا، عینک و سمعک 540 هزار تومان امسال برای هر نفر پیش‌بینی شده است.

    وی گفت: برای سفرهای زیارتی و سیاحتی پرداخت کمک‌هزینه را برای هر نفر به 740 هزار تومان رسانده و از 100 به 200 هزار نفر افزایش داده‌ایم، 67 هتل و 30 سوئیت با تخفیف 50 درصدی به بازنشستگان خدمات خواهند داد.

    تقی‌زاده از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی فرآیند دریافت و پرداخت خدمات درمانی به بازنشستگان خبر داد و گفت:‌از طریق این سامانه زمان انتظار دریافت خدمات درمانی از یک ماه به 48 ساعت کاهش خواهد یافت.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: صندوق در نظر داشته که رفاه‌کارت برای بازنشستگان در نظر بگیرد اما از طریق این کارت فقط خرید از فروشگاه امکانپذیر بود به همین دلیل کارت اعتباری دیگری برای ارائه 10 تا 15 خدمت شامل خدمات منزلت، خرید از فروشگاه، سیاحتی و زیارتی و ... خواهد بود.

    وی از راه‌اندازی دهکده سلامت در استان تهران خبر داد و گفت: استان تهران 30 درصد از بازنشستگان کشوری را شامل می‌شود به همین دلیل به صورت پایلوت 40 هکتار زمین از سوی استانداری در اختیار ما قرار خواهد گرفت و این دهکده راه‌اندازی می‌شود.

    تقی‌زاده همچنین از نامگذاری پارک در هر منطقه از شهرها به نام بازنشستگان خبر داد و گفت:‌در حال حاضر 27 خانه امید تکمیل شده و 20 خانه نیز در حال احداث است.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه به قانون خدمات کشوری گفت:‌جلساتی با کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شده، راهبردها اعلام شده، جمع‌بندی در حال انجام است و امیدواریم بسته جامع و کاملی طراحی شود.

    وی افزود: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شده و امسال هم همین میزان اعتبار در نظر گرفته شده است.

    تقی‌زاده گفت: سعی شده حقوق 83.5 درصد از جمعیت بازنشستگان را با این اعتبار در نظر گرفته شده به ق 2 میلیون و 100 هزار تومان برسانیم.این‌ها افرادی هستند که با 30 سال خدمت بازنشسته شده‌اند، 3 درصد بازنشستگان نیز 10 و 15 سال خدمت هستند که آنها حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان می‌گیرند.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: 3 هزار و 200 میلیارد تومان ماهانه به بازنشستگان حقوق پرداخت می‌کنیم که اگر همسان‌سازی اتفاق بیفتد حقوق حداقل‌بگیرها افزایش خواهد یافت و برای سال 98 رقم خوبی به صورت پلکانی مدنظر قرار خواهد گرفت.

    وی تصریح کرد: در زمینه واگذاری بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی به بخش خصوصی شرکت‌های آتیه صبا، هلدینگ انرژی و غذایی و دارویی هستند که واگذار می‌شوند و هلدینگ ساختمانی عمدتاً‌ در زمینه فروش زمین و ساختمان‌ها خواهد بود.

    تقی‌زاده گفت: 1800 تا 2 میلیارد تومان برای سود امسال شرکت‌ها در نظر گرفته‌ایم.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: 2 هزار و 400 دستگاه خودرو در سال گذشته به بازنشستگان واگذار کرده‌ایم.

    وی گفت: از میان 6 میلیون بازنشسته و خانواده‌های آنها 2 میلیون نفر پوشش بیمه تکمیلی دارند که سال گذشته هزینه آن 26.5 هزار تومان بود که امسال به 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی