عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بستن سامانه کارا اقدام اشتباهی است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید بسته شدن سامانه کارا برای پرداخت تسهیلات در راستای اشتغال روستایی اتفاق اشتباهی است.

بستن سامانه کارا اقدام اشتباهی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به بسته شدن سامانه کارا بیان داشت: طبق قانون مصوب مجلس باید 11 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی تخصیص پیدا می کرد؛ اما تا امروز کمتر از هزار میلیارد تومان به طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت شده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به اینکه مهمترین مشکل کشور بیکاری است، ادامه داد: در شرایطی که بیکاری و اشتغالزایی یکی از مهمترین مسئله اقتصادی کشور است، بستن سامانه کارا و ثبت طرح های اشتغالزایی روستایی کاراشتباهی است که موضوع را پیگری می کنیم.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد کند دولت در اجرای اشتغالزایی پایدار روستایی، بیان داشت: در طول یک سال گذشته شاهد روند کند اجرای این قانون بوده ایم، برای ایجاد اشتغال پایدار 11 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که حتی هزار میلیارد آن پرداخت نشده است.

    وی گفت: انتظار می رفت تا امروز تسهیلات به طور کامل پرداخت و مرحله ارزیابی قانون آغاز می شد تا بتوان برای مرحله بعدی اشتغالزایی پایدار برنامه ریزی کرد.

    بروکراسی اداری کمر اشتغالزایی را شکست

    لاهوتی  در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سود بانکی مانع اشتغالزایی است، توضیح داد: بارها اعلام کردیم که سود بالای بانکی اشتغالزایی را به دنبال ندارد، به همین دلیل تسهیلات با سود بانکی پایین برای ایجاد اشتغال پایداری روستایی و عشایری در نظر گرفته شد؛ اما متاسفانه تا کنون از این فرصت استفاده نشده است.

    کشاورزی روستا اشتغال روستایی

    این نماینده مجلس با بین اینکه بروکراسی اداری کمر اشتغالزایی را شکست، گفت: ایراد کندی اجرای قانون اشتغالزایی به بروکراسی طولانی اداری بر می گردد، روند کند اداری باعث شده است که اشتغال پایداری به سرعتی که انتظار داشتیم اجرایی نشود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، عنوان کرد: با وجود تمام انتقاداتی که به نحوه اجرای طرح اشتغالزایی وارد است؛ اما بسته شدن سامانه کارا قابل قبول نیست و مجلس موضوع را بررسی می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی