عصر بازار

مدیرعامل بیمه دانا مطرح کرد:

حمایت بیمه‌های درمانی با ارزهای دولتی

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به تاثیر افزایش قیمت ارز بر صنعت بیمه، گفت که تمرکزمان بر روی بیمه‌های تکمیلی درمان است که در این زمینه همه تلاش مسئولان این است که از ارزهای دولتی برای تامین امکانات درمانی مردم استفاده شود.

حمایت بیمه‌های درمانی با ارزهای دولتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیژن صادق در کنفرانس خبری خود با اشاره به شرایط متلاطم اقتصادی و تاثیر آن بر روی صنعت بیمه اظهار کرد: با اینکه این شرایط اقتصادی بر روی صنعت بیمه تاثیراتی گذاشته، اما صنعت بیمه جزو مجموعه‌هایی است که حداقل نسبت به مجموعه‌های دیگر عملکرد بهتری داشته است. در بیمه‌نامه‌های ثالث و درمان که 75 درصد بیمه ما را تشکیل ‌می‌دهد. خوشبختانه در این زمینه قوانین خیلی خوبی داریم که باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات ما برطرف و روند زیاندهی بیمه‌های ثالث متوقف شود.

    نائب رئیس هیئت مدیره بیمه دانا همچنین به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر روی صنعت بیمه هم اشاره کرد و گفت: همه تلاش مسئولان این است که از ارزهای دولتی برای تامین امکانات درمانی مردم استفاده شود. بیمه دانا هم جزو معدود شرکت‌های بیمه‌ای است که مبنای درمانی و بیمه اشخاص دارد که به همین خاطر هم نسبت پرتفوی بیمه درمان در بیمه دانا بیشتر است که همین مساله بیمه دانا را در زمینه درمان به یک برند تبدیل کرده است.

    او با بیان اینکه بیمه دانا به بیمه‌گزاران خود تعهد اخلاقی دارد ادامه داد: قوه قضاییه، وزارت ارتباطات و مخابرات، وزارت نیرو، هلال احمر، کمیته امداد و بنیاد شهید برای سال‌های سال از خدمات بیمه دانا استفاده کرده‌اند که خوشبختانه ما هم تا حد قابل قبولی توانسته‌ایم برای بیمه‌گزاران خودمان یک امنیت خاطر نسبی را ایجاد کنیم.

    صادق همچنین با بیان اینکه بیمه دانا از برخی از بیمه‌گزاران خود مطالبات به تعویق افتاده‌ای دارد، اظهار کرد: واقعیت این است که برخی از بیمه گزاران ما در برخی شرکت‌های دولتی ممکن است مطالبات خود را با تاخیراتی پرداخت کنند، اما از آنجا که ما به بیمه‌گزاران خود تعهدات اخلاقی هم داریم خود را ملزم به انجام تعهداتمان می‌دانیم؛ هرچند این مطالبات ممکن است تاخیراتی داشته باشد اما خوشبختانه تاکنون دچار ضرر نشده‌ایم؛ هر چند در بخشی از بیمه‌های مسئولیت و مهندسی خود به خاطر شرایط رکود فعالیت‌های عمرانی روندی نزولی را تجربه کرده‌ایم.

    وی در ادامه به حجم پرتفوی بیمه دانا هم اشاره کرد و گفت: ذخیره صندوق ما در حدود 500 میلیارد تومان است. در بخش بیمه های عمر، بیمه‌ مرکزی سعی دارد تا خرده فروشی بیمه‌های عمر را افزایش دهد و البته باید ابزارهای آن را هم فراهم کند که مباحثی پیرامون این مساله هم در جریان است.

    صادق در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر خصوصی یا دولتی بودن بیمه دانا اظهار کرد: واقعیت این است که در بودجه سال 1391 برای بیمه دانا ردیفی تعریف نشده، بنابراین خصوصی است؛ با این حال تا تعیین تکلیف این بیمه توسط سازمان خصوصی‌سازی این بیمه توسط نمایندگان دولتی حمایت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی