عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک:

صنایع کوچک در پنج ماه ۷۷۰ میلیارد ریال ضمانتنامه گرفتند

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: از آغاز سال تا پایان مردادماه بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال ضمانتنامه برای ۱۱۴ واحد صنایع کوچک صادر و تمدید شد.

صنایع کوچک در پنج ماه ۷۷۰ میلیارد ریال ضمانتنامه گرفتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدحسین مقیسه» گفت: در این مدت بیشترین ضمانتنامه برای طرح های ایجادی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادر شد.
    وی گفت: پست بانک و بانک سینا بیشترین دریافت کننده ضمانتنامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در پنج ماهه نخست امسال بودند.
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: امسال بیشترین ضمانتنامه برای واحدهای صنعتی در استان کرمانشاه صادر شد که دلیل آن زلزله پارسال این استان بود.

    ** لزوم افزایش سرمایه صندوق
    مقیسه بیان داشت: بسته حمایتی از صنایع کوچک تدوین شده که در آن راهکارهای عملیاتی دیده شده است.
    وی یادآوری کرد: یکی از موارد مهم در حمایت از صنایع کوچک، افزایش سرمایه این صندوق است؛ زیرا با سرمایه اندک کنونی توان پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک را نداریم.
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک عنوان کرد: در بسته حمایت از صنایع کوچک بر لزوم افزایش سرمایه صندوق تاکید شده است و امیدواریم این مهم در امسال که به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، تحقق پذیرد.

    ** سرنوشت واگذاری صندوق
    مقیسه تصریح کرد: موضوع خروج نام صندوق از فهرست واگذاری ها از موضوعات بسیار مهم است و با نظر مثبت همه دستگاه های تصمیم گیر، امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک محقق شود.
    وی ادامه داد: در همه کشورهای دنیا، صندوق های حمایتی که برای تقبل ریسک ایجاد شده است زیر نظر دولت ها اداره می شوند، لذا هیچ توجیه اقتصادی، برای واگذاری این صندوق ها وجود ندارد.
    به گزارش ایرنا، بیست و چهارم آذر ماه 1383 قانون تاسیس «صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک» زیر نظر وزارت صنایع و معادن وقت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
    سال 1384 اساسنامه صندوق در هیات دولت تصویب شد و صندوق پس از آغاز به کار در سال 1385، نخستین ضمانت نامه خود را در سال 1386 صادر کرد.
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هجدهم فروردین ماه اعلام کرد پارسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال ضمانتنامه صادر شد.
    بر پایه آخرین آمارها، سرمایه کنونی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نزدیک به 1100 میلیارد ریال است که مطابق با استانداردها می توان هفت تا هشت برابر سرمایه ضمانتنامه صادر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی