عصر بازار

بورس، پر قدرت به رشد خود ادامه داد؛

رشد ۲۳۶۱ واحدی شاخص کل بورس تهران

عصر اعتبار- شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۲۳۶۱ واحدی در رقم ۱۵۸۰۷۲ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد در بورس تهران امروز معادل ۱۰۸۰میلیارد تومان به ثبت رسید.

رشد ۲۳۶۱ واحدی شاخص کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای تاپیکو،  وامید، شپنا، مبین، وبملت، رمپنا و کچاد با افزایش 2361 واحدی روبرو شد. پایان مهلت تسویه اعتبار کارگزاری ها و عدم تمایل بازار به اصلاح عمیق قیمتی به دلیل ارزندگی نمادها در قیمت های فعلی، از عمده دلایل اقبال مجدد به بازار سهام طی روز جاری بود.
    بازار با گرایشی مثبت به گروه های شیمیایی، فلزات، فراورده های نفتی و معدنی آغاز به کار کرد. گروه خودرو نیز همچنان مورد توجه بود و در گروه ها انبوه سازی کاشی و سرامیک، کانی غیرفلزی نیز معاملات مثبت و پرتقاضایی را شاهد بودیم.
    امروز در گروه فلزات اساسی فضای معاملات در نمادهای مطرح گروه نوسانی و با گرایش به محدوده های منفی بود. وتوکا، فنوال، فزرین، فرآور، فروس، فمراد، فسپا، فجر، فپنتا، فسرب از نمادهای مورد توجه بازار در این گروه بودند.
    در گروه محصولات شیمیایی پس از شفاف سازی مبین در رابطه با افزایش نرخ محصولات و ادامه سردرگمی در رابطه با نرخ خوراک، شاهد معاملاتی نوسانی در اکثر نمادهای بزرگ گروه بودیم.
    در مقابل در گروه خودرو و قطعات، امروز نیز اکثر نمادهای با اقبال بازار و صف خرید مواجه بودیم. در چند رشته ای ها نماد وصندوق و امید مورد توجه  و با صف خرید روبرو بودند.
    گروه سیمانی، امروز نیز جو پرتقاضایی بر معاملات حاکم بود و اکثر نمادها با رشد قیمتی و صف خرید روبرو شدند
    در گروه رایانه، اطلاعات و ارتباطات  مرقام، رکیش، مداران مورد توجه بودند.  نماد های وب امروز نیز معاملات را با صف خرید دنبال کرد.
    در گروه محصولات کانی غیرفلزی اکثر نمادها با صف خرید همراه شدند. کسرا صف خرید پرحجمی داشت و کساپا پس از بازگشایی با رشد 10 درصدی روبرو شد.
    در گروه بانکی نماد وبملت همچنان مورد توجه بود و از ابتدای حرکت اخیر بازده بیش از 100 درصدی را به همراه داشته است. وتجارت، ونوین، وپارس، وکار از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
    در گروه فراورده های نفتی معاملات مثبت و پرتقاضایی در جریان بود و مطابق رویه چند روز اخیر شپنا از تقاضای قویتری برخوردار شد. شسپا، شبریز و شنفت از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی