عصر بازار

رشد نماگر بورس به دنبال سقف شکنی دلار

عصر اعتبار- در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای فولاد، ومعادن، فملی، همراه، فارس، اخابر، شپنا با افزایش ۳۵۵۲ واحدی روبرو شد.

رشد نماگر بورس به دنبال سقف شکنی دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، در جریان معاملات روز جاری نماگر بازار رشد 2.1 درصدی معادل 3552 واحد ثبت کرد. ارزش معاملات نیز از 1900 میلیارد تومان گذشت. رشد مجدد نرخ ارز و عبور از سقف قبلی و بهبود وضعیت بازارهای جهانی در کنار تحولات در وزارت صنایع و معادن، بازار امروز را با رشد همراه ساخت.
    سیمان درود پس از رشد کوتاه مدت از 80 تومان تا بالای 140، امروز ده درصد مثبت و با صف خرید بازگشایی شد. انتظار افزایش قیمت سیمان در ماههای آتی و نسبت قیمت به ارزش جایگزینی پایین این گروه باعث اقبال به گروه سیمان شده است.
    در گروه انبوه سازی  امروز معاملات کم حجمی در جریان بود. ثنوسا پس از شروعی منفی به صف خرید رسید و نماد ثمسکن و وتوس پس از شفاف سازی رشد بیش از 10 درصدی را تجربه کردند. وآذر، ثامان و ثاباد از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
    در تک نمادها واحیا پس از برگزاری مجمع و بازگشایی، با رشد قیمتی 13 درصدی روبرو شد. رمپنا پس از شفاف سازی در رابطه با وضعیت تسعیر ارز نوسانی بود و به جهت برگزاری کنفرانس متوقف شد. فولاد و فملی نیز با رشد تقاضا به صف خرید رسیدند. خصدرا پس از رشد اخیر و شفاف سازی صورت گرفته، امروز با افزایش عرضه روبرو شد. لکما نیز پس از معاملاتی پرحجم افت قیمتی داشت.
    در گروه محصولات شیمیایی نماد تاپیکو، شغدیر، شپترو، شپاکسا، شکلر با صف خرید همراه شدند و بقیه نمادها متعادل و نوسانی داد و ستد شدند. نماد شاراک که روز گذشته را با صف خرید به پایان رساند در روز جاری با نوساناتی منفی همراه بود.
    در بانک ها امروز وبملت و وتجارت و وبصادر متعادل بودند و وپارس، ونوین، وسینا، دی و وخاور با صف خرید روبرو بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی