عصر بازار

شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان فارغ‌التحصیل چیست؟

عصر اعتبار- رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) توضیحاتی در مورد شرایط پرداخت وام قرض الحسنه به دانشجویان فارغ التحصیل ارائه کرد.

شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان فارغ‌التحصیل چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، پرویز فتاح  با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه‌ای در قبال اشتغال دانشجویان تحت پوشش ندارد، گفت: چنین وظیفه‌ای قابل اقدام برای کمیته امداد نیست و اعتبارات اشتغال به صورت صد‌‌‌در‌صدی به سرپرستان تعلق گرفته و به مددجویان موردی، فرزندان و پشت نوبتی ها پرداخت نمی شود.

    کمیته امداد وظیفه خودکفایی و خوداشتغالی خانواده ها را دارد

    وی با یادآوری اینکه کمیته امداد وظیفه خودکفایی و خوداشتغالی خانواده ها را دارد، افزود: هدف این است که با حمایت و پرداخت وام‌های قرض الحسنه و فراهم کردن مقدمات و نظارت بر این امر خانواده‌ها را خودکفا کنیم.

    بیشتر بخوانید:
    382 هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد هستند/رشد 35 درصدی کمک های مردمی در جشن عاطفه ها

    تمرکز کمیته امداد بر خودکفایی خانواده ها

    وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی موارد سرپرست خانواده ناتوان بوده یا فوت شده که در این رابطه تنها فرزند می‌تواند خانواده را حمایت کرده و نجات دهد که کمیته امداد بر این موضوع متمرکز شده و با انجام اقدامات حمایتی و خودکفایی آنها تلاش می‌کند خانواده از چرخه حمایتی خارج شود.

    سال گذشته حدود 135 هزار فقره وام به سرپرستان و فرزندان پرداخت شد

    فتاح با بیان اینکه سال گذشته حدود 135 هزار فقره وام به سرپرستان و فرزندان پرداخت شد، گفت: امسال با حمایت دولت و مجلس شاید بتوان به حدود 200 هزار نفر وام قرض الحسنه پرداخت کرد که در بین این افراد دانشجویانی که فارغ‌‌التحصیل شده و مشکل سربازی ندارند یا معاف شده و سربازی آنها به اتمام رسیده اگر تشخیص داده شد که می‌توانند خانواده را به خودکفایی برسانند به آنها نیز پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی