عصر بازار

بخشنامه الزام مهدهای کودک به داشتن بیمه حوادث و مسئولیت صادر شد

عصر اعتبار- از سوی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بخشنامه بیمه حوادث و مسئولیت مهدهای کودک به استان ها ابلاغ شد.

بخشنامه الزام مهدهای کودک به داشتن بیمه حوادث و مسئولیت صادر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در این بخشنامه آمده است: «امروزه در اختیار داشتن سیستم خدمات بیمه ای مناسب موجب ارائه خدمات اجتماعی مطلوبتر می شود ، به ویژه انکه فعالیت و اقدامات مراقبتی ، آموزشی و پرورشی درمهدهای کودک  به دلیل ویژگیهای خاص گروه سنی کودکان همراه با مخاطرات احتمالی فراوانی است و هزینه های جانبی زیادی را می طلبد که تدوین راهکاری مطمئن برای پاسخگویی و جبران خسارت احتمالی وارده ضروری است بنابراین انعقاد قرارداد بیمه حوادث و مسئولیت برای ارائه خدمت به کودکان، پرسنل مهدهای کودک و حتی  ساختمان در  مواقع  بروز حوادث احتمالی از ضروریات  فعـــالیت مهدهای کودک است و همچنین به منظور تمرکز زدایی و رفع  موانع در انتخاب شرکت های بیمه ای (بیمه گر) فعال، شایسته  و دارای عملکرد مناسب و قابل قبول در سطح استان ، مقرر شد همانند سال گذشته موسسین مهدهای کودک با در نظر گرفتن صرفه و صلاح کودکان ، والدین و مهدهای کودک نسبت به بیمه حوادث  و مسئولیت  مهدهای کودک اقدام نمایند  که به منظور رفاه حال مهدهای کودک و همکاران استانی مواردی که می تواند در انتخاب شرکت بیمه ای و مفاد بیمه نامه منعقده رهگشای مهدهای کودک باشد ارائه می شود:

    1.شایسته است مهدهای کودک شرکت های بیمه ای مختلف را درسطح استان مورد بررسی کامل قرار داده و با اطلاع از ضوابط و شرایط مورد نظر طرفین و این که حداکثر خدمات را درقبال حداقل  دریافت حق بیمه  انجام دهند نسبت به بیمه  حوادث و مسئولیت اقدام نمایند.
    2.در انتخاب شرکت بیمه ای(بیمه گر)  به حسن شهرت شرکت بیمه ای و عملکرد آن در پرداخت سریع  و به موقع مبلغ  جبران خسارت توجه و عنایت داشته باشند.
    3. شرکت بیمه گری انتخاب گردد که حوادث احتمالی در خارج از مهدکودک و اردوها  را نیز تحت پوشش قرار دهد.
    4. رعایت حداکثر تعهد بیمه گر برای فوت و نقص عضو هرنفر در هر حادثه مطابق با دیه تعیین شده از سوی قوه قضائیه در ماههای عادی و حرام ( مبلغ دیه برای ماههای عادی و حرام کاملا در قرارداد بیمه گذار و بیمه گرمشخص باشد).
    5. تعیین سقف حداکثر پرداخت فوت  و نقص عضو برای هر کودک
    6. عدم تعیین سقف حداکثر پرداخت فوت  و نقص عضو در طول بیمه نامه
    7.  پوشش پرداخت خسارت بدون رای دادگاه
    8. کلیه پرسنل مهدکودک  تحت پوشش بیمه مسئولیت کارفرما قرار گیرند.
    9. با عنایت به ورود و خروج کودکان در طول سال ، سعی گردد بیمه نامه فاقد نام کودکان بوده و تعداد کودکان بیمه شده هر مهدکودک حداقل  با ظرفیت درج شده در پروانه فعالیت مهدکودک مطابقت داشته باشد.
    10 . حداکثر تعهد بیمه گر برای هزینه پزشکی هر نفر در هر حادثه (بیمه مسئولیت ) مشخص باشد.
    11.به مهدهای کودک  توصیه گردد جهت جبران خسارات احتمالی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه نظیر آتش سوزی، انفجار، زلزله ، سیل و غیره... حتی الامکان ساختمان مهدکودک را نیز در قبال حوادث فوق بیمه نمایند.
    بدیهی است تمامی  مهدهای کودک ملزم به  داشتن بیمه نامه حوادث و مسئولیت می باشند و در نظارت  ها و بازدید کارشناسان  از مهدهای کودک داشتن بیمه نامه حوادث و مسئولیت و ارائه آن به کارشناسان ضروری بوده و باید مورد توجه و عنایت همکاران محترم قرار گیرد ولی در انتخاب شرکت بیمه ای طرف قرار داد هیچگونه الزامی از سوی بهزیستی استانها و یا کانون توسعه وهمیاری مهدهای کودک استان وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی