عصر بازار

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

احتمال واگذاری سرخابی‌ها بالاست

عصر اعتبار- واگذاری دو تیم فوتبال تهرانی که تبدیل به مرثیه ای برای اقتصاد ایران شده، به نظر می رسد پس از سالها به سرانجام خواهد رسید و سازمان خصوصی سازی می‌گوید این بار، احتمال واگذاری بالا است.

احتمال واگذاری سرخابی‌ها بالاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، یکی از بزرگ ترین چالش های اقتصاد ایران بزرگ بودن حجم دولت است به گونه ای که علاوه بر حوزه های مختلف که زیر چتر دولت بوده و با استفاده از منابع بیت المال در حال فعالیت هستند، ورزش کشور نیز رنگ و بوی دولتی دارد و سالانه بودجه‌های کلانی به حوزه فوتبال، به عنوان پیش قراول ورزش کشور اختصاص داده می‌شود.

    در این میان با توجه به انتقادات فراوانی که به موضوع هزینه‌بر بودن فوتبال برای دولت می شود، طی سال های اخیر بحث واگذاری دو تیم بزرگ تهرانی به صورت جدی مطرح شد تا جایی که در سال 94 حتی جلسات مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار شد اما در نهایت این جلسات بی نتیجه ماند و این دو باشگاه با مصوبه دولت تبدیل به «مجموعه فرهنگی» شده و از لیست واگذاری ها خارج شدند.

    در نتیجه طی این سال‌ها به این دلیل که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته  شده اند، واگذاری آنها امکان پذیر نبوده است؛ مگر آنکه هیئت دولت در  مصوبه خود، بازنگری کرده و آن را تغییر دهد تا این دو باشگاه مجدد به چرخه واگذاری برگردند.

    بر این اساس؛ طی ماه های اخیر مجدد بحث واگذاری دو تیم تهرانی بر سر زبان ها افتاده است؛ طبق آنچه که متولیان سازمان خصوصی سازی می گویند وزیر ورزش و جوانان تاکید زیادی بر واگذاری این دو تیم دارد.

    رئیس جمهور موافق واگذاری است/مکاتبه با کمیسیون اقتصادی دولت

    در این رابطه جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه وزیر ورزش به جد پیگیر خصوصی سازی این دو باشگاه است، گفت: چندی پیش وزیر ورزش نامه ای برای شروع دوباره روند خصوصی سازی دو تیم فوتبال تهرانی نوشت و شخص رئیس جمهور رضایت کلی خود را در رابطه با این واگذاری با در نظر گرفتن شرایطی اعلام کرده است.

    سبحانی ادامه داد: سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نامه ای به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال و درخواست بازنگری در مصوبه قبلی را مطرح کرده است که ما هم اکنون منتظر هستیم که این درخواست در دستور جلسه دولت قرار گیرد.

    وی افزود: تا زمانی که مصوبه قبلی دولت مبنی بر فرهنگی بودن این باشگاه اصلاح نشود نمی توان اظهارنظری کرد اما پیش بینی می کنیم که آن مصوبه دال بر واگذاری این دو تیم خواهد بود.

    سبحانی تصریح کرد: پس از اعلام نظر نهایی دولت، مسیر و قیمت واگذاری این دو تیم اعلام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو