عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سامانه حقوق تا پایان سال تکمیل شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید تا رسیدن به هدف قانون برایایجاد سامانه حقوق فاصله وجود دارد اما انتظار می رود زیرساخت ها برای تکمیل آن تا پایان سال فراهم شود.

سامانه حقوق تا پایان سال تکمیل شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به حکم قانون برنامه توسعه برای ایجاد سامانه حقوق اظهار داشت: در قانون برنامه ششم، دولت مکلف شد که در سال اول اجرای این قانون برای ایجاد شفافیت سامانه ای را طراحی کند تا  حقوق و مزایای کارکنان دولت و سایر قوا در آنجا ثبت شود، این کار در سال اول برنامه انجام شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سامانه حقوق به طور آزمایشی عملی شده است، بیان داشت: به صورت آزمایشی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی کشور فقط اطلاعاتی که وزارت اقتصاد و دارایی در رابط با حقوق کارکنان دولت داده است را درآن قرار داده اند، پس از آن در خرداد ماه به نوعی گسترش یافت.

    بخشی از حقوق نمایندگان قابل ثبت در سامانه است

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: تا امروز سعی بر این بود که  اکثر کسانی که به نوعی از وزارت اقتصاد و دارایی حقوق می گیرند می گیرد به خصوص در حوزه آموزش و پروش حقوق و مزایایشان دراین سایت قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه برخی می گویند باید این شفافیت برای نمایندگان نیز صورت گیرد، گفت: آن قسمت از حقوق نمایندگان مجلس و کارکنان که دراین سامانه قابلیت بارگذاری و ایجاد شفافیت را دارد، در سایت مذکور ثبت شده است.

    حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ثبت تمامی اطلاعات بیان داشت: هنوز به آن چیزی که مدنظر قانون است، دست پیدا نکردیم در قانون تاکید شده است که کلیه حقوق و مزایا ازجمله اضافه کار، ماموریت و سایر پرداخت ها برای کلیه کارکنان حتی در بحث شرکت های دولتی که قسمت اعظم کارکنان دولت را شامل می شود، ثبت شود که هنوز هنوز تکمیل نشده است.

    تا پایان سال سامانه تکمیل می شود

    این نماینده مجلس ادامه داد: طبق قانون باید تمام اطلاعات از ماموریت، اضافه کار و هر پرداختی توسط دستگاه ها تکمیل و در سامانه ثبت شود اما همچنان این سامانه ظرفیت بارگذاری و ثبت این حجم اطلاعات را ندارد.

    وی در باره ثبت اطلاعات شرکت های دولتی عنوان کرد: ثبت اطلاعات حقوقی شرکت های دولتی از این جهت که این پرداخت ها توسط شرکت و از محل درآمدها انجام می شود، باید سامانه دولت را به گونه ای تدوین کنند که زبان دو نرم افزار باید یکسان شود تا دیتای شرکت بر روی سامانه ثبت شود.

    دسترسی به اطلاعات حقوق مهیا نشده است

    حسینی با بیان اینکه ثبت اطلاعات توسط کاربران در این سامانه کار سختی است، ادامه داد: انتظار می رود تا پایان سال شرایطی ایجاد شود که همه پرداخت ها، حقوق، مزایا، اضافه کار و سایر مزایایی که به کارکنان دولت و قوای سه گانه در این سامانه ثبت شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه گفت: هنوز فضا آماده این دسترسی نیست هرچند که طبق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه باید این اتفاق رخ دهد اما تا رسیدن به این هدف فاصله داریم و باید زیر ساخت ها و شرایط اینترنتی برای این کار آماده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی