عصر بازار

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی :

برخی افراد با دریافت ۲۴۰ میلیون یورو ارز ‌حتی یک قلم کالا هم وارد نکرده‌اند‌

عصر اعتبار- نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی ۲۴۰ میلیون یورو ارز دریافت کرده‌اند دریغ از آن که حتی یک قلم کالا وارد کنند و این پول را در کشور تبدیل به ریال کرده‌اند درحالی که صنعتگران ما در کشور گرفتار مشکلات متعدد هستند.

برخی افراد با دریافت ۲۴۰ میلیون یورو ارز ‌حتی یک قلم کالا هم وارد نکرده‌اند‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز ملی صنعت و معدن در استان همدان با اشاره به اینکه ما باید واقعیات را به بگوییم و از گفتن حقایق نهراسیم، اظهار داشت: اما به خاطر داشته باشیم برای بیان حقایق حتما انصاف لازم است.

    ریل گذاری اقتصادی کشور مشکل دارد و بدیهی‌ترین امور اقتصادی کشور تا به امروز رفع نشده است

    وی با بیان اینکه ریل گذاری اقتصادی کشور مشکل دارد و بدیهی‌ترین امور اقتصادی کشور تا به امروز رفع نشده است، افزود: نه اینکه نتوانیم بلکه نخواسته‌ایم بالاخره اقتصاد ما باید در دست خصوصی باشد یا دولتی؟

    حاجی بابایی با طرح این سوال که نقش بخش خصوصی و دولت در اقتصاد کشور چیست، بیان کرد: امام راحل فرمودند" ما باید هر چه که مردم می‌توانند اداره کنند از اقتصاد کشور را به مردم واگذار کنیم".

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت کشور را دولتی و آموزش و پرورش و یا بهداشت و درمان کشور را خصوصی می‌کنیم، ابراز کرد: آمریکا یکپارچه آموزش و پرورش را دولتی می‌کند و صنعت را 100 درصد خصوصی اما در کشور ما این وضعیت برعکس است.

    درد بی درمان اقتصاد کشور مدیران خصولتی هستند

    حاجی بابایی با اشاره به اینکه هر وقت که اراده شده تا قسمتی از بخش دولتی خصوصی شود خصولتی شده است، تأکید کرد: بدتر از شرکت‌های خصولتی مدیران خصولتی هستند و درد بی درمان اقتصاد کشور مدیران خصولتی هستند که 40 سال است که هم در دولت و هم در صنعت و بخش خصوصی هستند.

    وی با بیان اینکه اگر توانستیم دست از قیاس دولت‌ها برداریم مشکلات راحت‌تر حل و رفع می‌شود، عنوان کرد: اکثر درآمد بانک‌ها از طریق مسکن است و 3 هزار و 600 شغل وابسته و غیروابسته مربوط به بخش مسکن است و وقتی صنعت مسکن تعطیل می‌شود بانک‌ها چگونه درآمد داشته و خود را اداره کنند؟

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بانک‌های کشور بانک‌های دلالی هستند نه بانک تولید و برای اینکه خود را سرپا نگه دارند سود بانکی را افزایش یا کاهش می‌دهند، گفت: وقتی فردی اقدام به دریافت 100 میلیون تومان وام می‌کند بانک‌ها به متقاضی می‌گویند که در مدت 10 سال آینده باید 50 میلیون تومان به همراه وام اصلی به بانک بازگرداند.

    حاجی بابایی با اشاره به اینکه مشکل کشور این است که در مدت 2 ماه اخیر 33 میلیارد دلار برای دریافت ارز 4200 تومانی ثبت سفارش شده است و از این میزان 11 میلیارد و 300 میلیون دلار پرداخت شده است، اعلام کرد: اگر دلار 10 هزار تومان حساب کنیم 68 هزار میلیارد تومان یارانه در دو ماه اخیر به عده‌ای داده شده است در حالی که کل یارانه‌ای که در سال پرداخت می‌شود 41 هزار میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه در زمانی که بودجه کشور 70 هزار میلیارد تومان بود 41 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شد و امروز با بودجه 750 هزار میلیارد تومانی کشور نیز 40 هزار میلیارد تومان و 10 درصد از بودجه کشور به عنوان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: این در حالی است که در سال گذشته درآمد نفتی کشور 45 میلیارد دلار بوده و در 5 ماهه امسال 23 میلیارد دلار بوده است.

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هنگام نوشتن برنامه ششم توسعه با سفارش رئیس مجلس و دیگر مسئولان جلسه‌ای را با پتروشیمی ها داشتیم  که ماده‌ای در این برنامه نوشته شد که بر اساس آن حدود 5 میلیارد دلار خوراک پتروشیمی ها ارزان می‌شد و این ماده در کمیسیون نیز مصوب شد، مطرح کرد: پس از آن در مجلس گزارش‌هایی به دست بنده رسید که خودم در مجلس پیشنهاد حذف این مصوبه را دادم.

    مجلس در گرفتاری‌های اقتصادی کشور صددر صد مقصر است

    حاجی بابایی با اشاره به اینکه مشخص نیست که پتروشیمی های ما در کشور برای چه کسانی است و اقتصاد این جاست که زمین گیر شده است و به دولت هیچ ارتباطی ندارد، اظهار داشت: گرفتاری‌های اقتصادی کشور ربطی به امروز و دیروز ندارد و بایستی حرف اساسی را بزنیم که در این مشکلات مجلس نیز 100 درصد مقصر است.

    وی با بیان اینکه وضعیت پتروشیمی‌های کشور مبهم است در حالی که 12 الی 18 هزار میلیارد تومان از درآمدهای ارزی ما مربوط به پتروشیمی‌هاست، افزود: پتروشیمی‌ها در حالی که خوراک برق، انرژی و غیره ارزان دریافت می‌کنند تولیدات خود را به سلیمانیه و امارات برده و ارز را 18 هزار تومان می‌فروشند و باز می‌گردند و این جاست که تولیدکنندگان دیگر ورشکست می‌شوند.

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چرا به خودمان چیزهایی می‌گوییم که اصلا وجود ندارد، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در مجلس و در حضور تمام نمایندگان گفت که cft هیچ ربطی به ارز و دلار ندارد و در کاهش یا قیمت تاثیری ندارد.

    حاجی بابایی با اشاره به اینکه تا کی می‌خواهیم بگوییم که این سنگ اندازی این و آن و یکدیگر را مقصر بدانیم، افزود: نقدینگی کشور 1750 هزار میلیارد تومان است که اگر این میزان به خیابان‌ها ریخته شود سیل راه می‌افتد اما 45 درصد از این نقدینگی فریز است و واقعیت پولی ندارد زیرا فردی 100 میلیارد تومان وام گرفته و بانک بازپرداخت آن را 200 میلیارد تومان نوشته است و اینها جز نقدینگی کشور به حساب می‌آیند.

    وی با بیان اینکه شفافیت در اقتصاد به این معنا نیست که لیست پول‌های کشور را در اختیار آمریکا قرار دهیم، تأکید کرد: شفافیت در اقتصاد در این است که ما اسامی صاحبان پتروشیمی را در سایتی قرار دهیم تا مردم اسامی این افراد را بدانند.

    افرادی 240 میلیون یورو ارز دریافت کرده‌اند دریغ از آن که حتی یک قلم کالا وارد کنند

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در حال رسیدگی به جرائم افرادی است برای دریافت ارز دولتی ثبت سفارش کرده‌اند اما هیچ کالایی وارد نکرده‌اند، بیان کرد: افرادی 240 میلیون یورو ارز دریافت کرده‌اند دریغ از آن که حتی یک قلم کالا وارد کنند و این پول را در کشور تبدیل به ریال کرده‌اند درحالی که صنعتگران ما در کشور گرفتار مشکلات متعدد هستند.

    حاجی بابایی با اشاره به اینکه بسیاری با این موضوع شفاف سازی‌ها مشکل دارند و نمی‌خواهند این اقدام انجام شود، عنوان کرد: مصوبه‌ای در مجلس وجود دارد که  هر مدیری در جمهوری اسلامی حقوقش را باید در سایتی بگذارد تا مردم مطلع باشند در حالی که این کار انجام نمی‌شود آن وقت چگونه اجازه دهیم آمریکا از دارایی‌هایمان مطلع شود.

    وی با بیان اینکه شفافیت همانند عدالت است اما اجرای آن مشکل دارد، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت اقتصاد کشور حل شود باید ببنیم که شفافیت در اقتصاد خصوصی است یا دولتی و کجا خصوصی است و یا دولتی و می‌بایست اقتصاد رقابتی شود و تا زمانی که اقتصاد خصوصی نشود رقابت معنایی ندارد.

    30 میلیون نفر در کشور نیاز به حمایت دارند تا زندگی خود را اداره کنند

    حاجی بابایی با تأکید بر اینکه نباید دل مردم را خالی کنیم بلکه باید وضعیت کشور را مدیریت، ساماندهی و سازماندهی کنیم، گفت: با بررسی‌های انجام شده 30 میلیون نفر در کشور نیاز به حمایت دارند تا زندگی خود را اداره کنند.

    وی با اشاره به اینکه در مورد ترامپ اشتباه نکنیم و اشتباه است اگر بگوییم ترامپ اگر به نفعش بود برجام را پاره نمی‌کرد، بیان کرد: ترامپ می‌خواهد ایران را جریمه کند و امیتاز بیشتری از ما بگیرد.

    وی با بیان اینکه از نظر آمریکا امثال سردار قاسم سلیمانی‌ها ترویست هستند و نه داعشی‌ها، تأکید کرد: هر کسی که به اسلام ناب بیندیشد از نظر آمریکا مشکل دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو