عصر بازار

تحقیقات پرونده آغاز شده؛

طرح شکایت از اتحادیه طلا و جواهر و وزارت صمت

عصر اعتبار- وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن: از اتحادیه طلا و جواهر و وزارت صمت شکایت کردیم چون این شرکت مجوز فعالیت داشته است.

طرح شکایت از اتحادیه طلا و جواهر و وزارت صمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رسول کوهپایه زاده افزود: تحقیقات این پرونده آغاز شده و در شعبه 5 بازپرسی دادسرای جرایم رایانه ادامه دارد.
    وی گفت: با توجه به حجم گسترده شکات، بنده وکالت شاکیان را به صورت رایگان برعهده گرفته ام و افرادی که در این پرونده تاکنون موفق به طرح شکایت یا تفویض وکالت نشده اند می توانند با حضور در دفتر خانه اسناد رسمی با إعطاء وکالت زمینه پیگیری قضایی پرونده برای احقاق حقوق خویش را فراهم سازند.
    این وکیل دادگستری تصریح کرد: این پرونده 4000 شاکی دارد که شکایت مالباختگان از سراسر کشور اخذ و در حال ارسال به مرجع قضایی تهران است تا پس از تکمیل تحقیقات رسیدگی شود.
    وی در پاسخ به این سوال که از چند متهم در این پرونده تحقیقات می شود؟ گفت: در این پرونده غیر از متهم ردیف اول همسر وی نیز بازداشت شده که این متهم با قرار وثیقه 3 میلیارد تومانی آزاد شده است.
    وی افزود: آنچه در این پرونده مشهود است به اتهاماتی برمی گردد که متوجه اشخاص حقوقی دیگر است و در این پرونده ما از اتحادیه طلا و جواهر تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم شکایت کردیم.
    وکیل مالباختگان سکه ثامن ادامه داد: اعضای هیات مدیره این شرکت، اقدام به راه اندازی بورس آنلاین خرید و فروش انواع طلا با نام ثامن کرده بودند و شرکت مذکور از اتحادیه طلا و جواهر تهران مجوز اخذ کرده بود.
    کوهپایه زاده افزود: مدیرعامل این شرکت همچنین موفق به اخذ نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره (آی نما) از وزارت صمت شده بود و تمام فعالیت های مجرمانه این شرکت در بستر قانونی انجام می شده است.
    این وکیل دادگستری ادامه داد: ثبت تبلیغات بورس طلای ثامن در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، باعث جلب اعتماد مردم به این شرکت شده که مسئولین ذیربط باید پاسخگو باشند.
    کوهپایه زاده ادامه داد: براساس بند ط ماده 30 قانون نظام صنفی، اتحادیه ها موظف هستند با تشکیل کمیسیون بازرسی بر نحوه کارکرد واحدهای صنفی عوض خود نظارت داشته باشند و براساس ماده 27 همین قانون، تعطیلی و پلمب واحد های صنفی که بدون پرونده کسب فعالیت می کنند با تاکید اتاق اصناف از نیروی انتظامی درخواست می شود؛ اما متاسفانه اتحادیه طلا و جواهر نه تنها به وظایف خود عمل نکرده بلکه با تبلیغ این سایت باعث جلب اعتماد مالباختگان شده است.
    وی تصریح کرد: وزارت صمت هم با اعطای پروانه کسب دوستاره زمینه اعتماد بیشتر مردم را به این سایت خرید و فروش طلا و سکه، فراهم کرده که متاسفانه بعد از تشکیل پرونده، تبلیغات سایت سکه ثامن از سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران برداشته شده است.
    وکیل پایه یک دادگستری گفت: در این پرونده علاوه بر شکایت از متهمان ردیف اول و دوم پرونده، از اتحادیه طلا و جواهر تهران و وزارت صمت به دلیل قصور در انجام وظایف قانونی و زمینه سازی برای جلب اعتماد بیشتر مالباختگان شکایت شده است.
    این وکیل دادگستری تاکید کرد: با توجه به حجم گسترده مالباختگان، خواست شکات این است که قوه قضائیه در سریعترین زمان ممکن به پرونده رسیدگی کند تا موجب اطاله دادرسی نشود.
    گفتنی است؛ شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین به مدیریت فرهاد زاهدی فر، با عنوان سکه ثامن فعالیت خود را از سال 95 در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب شده، معاملات حواله شنبه ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی به صورت مجازی آغاز کرد.
    مدیرعامل این شرکت در شهریور امسال با عدم پاسخگویی و عدم واریز وجوه کاربران، به کلاهبرداری 15 هزار میلیاردی متهم و متواری شد.
    14 مهر امسال "فرهاد زاهدی فر" مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به "سکه ثامن" که از هزاران نفر از طریق سایت سکه ثامن، به مبلغ صدها میلیارد تومان در چند استان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا، یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین‌الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و به کشور بازگردانده شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی