عصر بازار

رسیدگی به پرونده ۲ اخلالگر ارزی؛

اخذ ۴۴۶ میلیون دلار ارز دولتی به بهانه واردات ورق استیل و فروش در بازار آزاد

عصر اعتبار- براساس اعلام قاضی موحد دو متهم اخلال در بازار ارز موفق شده اند ۴۴۶ میلیون دلار ارز دولتی دریافت و آن را در بازار آزاد به فروش برسانند.

اخذ ۴۴۶ میلیون دلار ارز دولتی به بهانه واردات ورق استیل و فروش در بازار آزاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان اخلال در نظام پولی کشور به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی برگزار شد.

    در ابتدای جلسه قاضی موحد گفت: دو تن از متهمان که با قرار بازداشت موقت از 97.5.30 در زندان به سر می‌بردند تحت مراقبت مأمورین به دادگاه انتقال یافته‌اند.

    حسب گزارش 4 تن از متهمان متواری هستند و به علت نامعلوم بودن مکان‌شان امکان ارسال احضاریه وجود نداشت و پس از انتشار در روزنامه کثیرالانتشار حکم برای آنان صادر شد.

    وی افزود: بر اساس گزارش متهم ردیف اول در مراحل مختلف جهت واردات ورق استیل و اقلام دیگر از چندین بانک 446 میلیون و 5 هزار و 332 دلار ارز دولتی دریافت کرده است که جزئیات آن توسط نماینده دادستان بیان می‌شود.

    قاضی موحد افزود: متهم ردیف اول با تهیه مدارک جعلی ارزها را در بازار آزاد به فروش رسانیده است. وی در یک مرحله با همکاری همکاران خود 201 میلیون  دلار ارز 4200 تومانی اخذ و ثروت‌اندوزی کرده است و هیچ کالایی وارد نکرده است. هویت متهمین در پرونده محرز است و نیازی به استعلام ندارد.

    در ادامه جلسه نماینده دادستان افزود: قربانعلی فرخزاد زرین فرزند موسی متولد 1332 ، باسواد،‌ متأهل، شیعه ایرانی، ساکن تهران و فاقد سابقه کیفری است. این متهم از 97.5.30 بازداشت و متهم به اخلال در نظام پولی به صورت عمده شد.

    نماینده دادستان عنوان کرد: تیمور عامری برکی، فرزند اکرم‌خان، متولد 1337، باسواد، متأهل، شیعه ایرانی، ساکن تهران و فاقد سابقه کیفری است که از تاریخ 97.8.29 به دلیل معاونت در اخلال ارزی به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان متهم شد.

    همچنین علیرضا عامری برکی که متواری است نامش در پرونده وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی