عصر بازار

معاون وزیر راه:

طرح بازآفرینی شهری در انتظار تخصیص تسهیلات بانکی است

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: صدور پروانه ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی هدف طرح بازآفرینی شهری، در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است که برای تزریق منابع مالی مورد نیاز از طریق سازمان برنامه ‌و بودجه و صندوق توسعه ملی در حال رایزنی هستیم.

طرح بازآفرینی شهری در انتظار تخصیص تسهیلات بانکی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «هوشنگ عشایری» افزود: اگر بودجه مورد نیاز طرح بازآفرینی به بانک‌ها تخصیص یابد بانک‌ها نیز می توانند تسهیلات لازم را در اختیار توسعه گران قرار دهند تا ساخت مسکن در محلات هدف به ‌سرعت آغاز شود.
    وی ابراز امیدواری کرد صندوق توسعه ملی هرچه زودتر اعتبارات لازم بانک‌ها را برای اعطای تسهیلات به توسعه‌گران تامین کند.
    به گفته وی، «از 60 هزار واحدی که منتظر تامین تسهیلات است، 32 هزار واحد به‌ صورت خودمالکی توسط مردم در محلات هدف نوسازی و 28 هزار واحد باقیمانده در زمین های دولتی اختصاص‌یافته به این طرح ساخته می شود.
    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری در زمینه ساخت‌وساز پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و نوسازی و بازآفرینی محلات از اهرم بودجه استفاده می‌کند تا دستگاه‌های متولی به ساخت‌وساز در این محلات بپردازند و در این مورد نیز در حال تامین منابع و تزریق به پروژه‌های فعالیم.
    عشایری ادامه داد: در یک سال گذشته 270 میلیارد تومان برای ساخت‌وساز پروژه‌های روبنایی و زیربنایی محلات هدف اختصاص یافت که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و بخش دیگر تا دهه فجر یا پایان سال تکمیل می شود.
    به گزارش ایرنا، در طرح بازآفرینی شهری واحدهای مسکونی در 2700 محله نوسازی می شود و قرار است هرسال نوسازی و بهسازی 270 محله در دستور کار قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی