عصر بازار

پرداخت بسته ۵۰۰ میلیارد تومانی توسعه صادرات تا پایان سال

عصر اعتبار- سرپرست سازمان توسعه تجارت از اعطای بسته ۵۰۰ میلیارد تومانی حمایت از توسعه صادرات در روز‌های آینده خبر داد.

پرداخت بسته ۵۰۰ میلیارد تومانی توسعه صادرات تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا مودودی در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی تهران گفت: بر اساس اعلام گمرک، این بسته حمایتی قرار بود ابتدای امسال پرداخت شود که به آخر سال موکول شد.
    وی افزود: از مجلس تقاضا دارم با توجه به اینکه اعطای بسته حمایت از صادرات به آخر سال موکول شده، امکان استفاده و بهره برداری از بسته مشوق صادراتی 97 را برای سال 98 هم تعمیم دهد تا دست ما برای حمایت‌های جدی‌تر باز باشد.
    سرپرست سازمان توسعه تجارت همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود دارا بودن 1.2 درصد جمعیت، تولید ناخالص داخلی و جغرافیای جهان سهمی کمتر از سه دهم درصد در صادرات نفتی و غیرنفتی جهان دارد.
    مودودی افزود: این موضوع نشان می‌دهد تاکنون نتوانسته ایم به خوبی از ظرفیت نشان‌های تجاری خود در سطح جهان استفاده کنیم.
    وی گفت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که دشمنان تصویری نامناسب از کشورمان در عرصه‌های بین المللی به ارائه می‌کند و باید با بازتعریف نشان تجاری ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم.
    مودودی ادامه داد: شرکت در اکسپوی 2020 یکی از آن فرصت‌ها و ابزاری است که می‌تواند نشان ایران را به خوبی معرفی کند؛ راهبرد سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژه‌های صادراتی، توسعه پایانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است تا ظرفیت خود را در بازار‌های بین‌المللی ارتقا دهیم.
    مودودی تاکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریم‌ها به دنبال ناامید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.
    وی گفت: برخلاف آنچه اظهار می‌شود تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتی‌های حامل غذا و دارو به سمت ایران اختلال ایجاد می‌کنند.
    سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمی‌توان به نیرو‌های خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.
    مودودی افزود: صنعت نمایشگاهی ویترین صنایع و خدمات نمایشگاهی کشور است که باید بهای بیشتری به آن داده شود؛ در این راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رویدادی و نه نمایشگاهی را مبنای کار خود قرار داده است.
    وی ادامه داد: برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها باید در طول سال رویداد‌های مختلفی را تعریف کنند تا صنایع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرز‌های جغرافیایی را در نوردند.
    سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رفت و آمد هیئت‌های تجاری، برگزاری جلسات رو در رو با خارجی ها، برپایی همایش‌ها و کارگاه‌ها تخصصی از سوی برگزارکنندگان باید مدیریت شود.
    در این همایش همچنین از برترین‌های جشنواره پوستر‌های نمایشگاهی، برترین‌های جشنواره وب و اپلیکیشن‌های نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو