عصر بازار

توسط وزارت صنعت

مرحله نخست سامانه طرح تاپ آماده رونمایی شد

عصر اعتبار- مرحله نخست سامانه طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، با هدف ثبت نام بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و نیز ثبت نیازهای پژوهشی و فناورانه آنها امروز (سه شنبه) توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت رونمایی شد.

مرحله نخست سامانه طرح تاپ آماده رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این مراسم «برات قبادیان» معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت حضور داشت و قرار است با اجرای این طرح ملی، بخش صنعت، معدن و تجارت؛ از توانمندی های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی بهره مند شوند.
    همچنین بنگاه های متقاضی این طرح، پس از ثبت نام و ثبت نیازهای فناورانه و پژوهشی خود در سامانه «ایران ای تاپ» به نشانی www.iranetop.ir براساس شیوه نامه سنجش صلاحیت طرف تقاضا، مصوب وزارت صنعت، از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها مورد بررسی و تایید قرار می گیرند.
    در این طرح که به همت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت دردست اجراست، نیازهای فناورانه و پژوهشی استخراج شده بنگاه ها با کمک سه بخش دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را در قالب مساله محور انجام دهند و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، برطرف خواهد شد.
    مزایای این طرح برای طرف تقاضا (بنگاهها) می توان به ارتقای توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، افزایش بهره وری بنگاه با بهره مندی از مشاوره اساتید دانشگاه، توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رفع نیاز فناورانه در قالب پایان نامه تحصیلات تکمیلی، بکارگیری مشمولان خدمت سربازی با تحصیلات دانشگاهی در بخش تحقیق و توسعه(R&D)، بنگاه و رفع نیاز پژوهشی بنگاه از طریق بکارگیری سربازان تخصصی با کمترین هزینه اشاره کرد.
    اثربخشی دوران خدمت سربازی و ارتقای سطح مهارت و توانمندی ورود به بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاهی، اثربخشی دوره های پسادکترا و فرصت مطالعاتی و کاربردی کردن پژوه های دانشگاهی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی، انجام پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز پژوهشی بنگاه ها و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار، از اهداف اصلی این طرح ملی در بخش عرضه است.
    همچنین قبادیان معاون وزیر صنعت در این مراسم اظهار داشت: اجرای این طرح ملی به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش آموخته و استاندارد کردن محصولات خواهد انجامید و اطمینان داد که تحولات اساسی در بخش صنعت کشور را ایجاد خواهد کرد.
    برپایه این گزارش، مرحله دوم این طرح ملی پس از اجرای موفقیت آمیز پایلوت آن در سال 98 اجرایی خواهد شد و پس از آن به صورت تدریجی به بخش خصوصی واگذار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی