عصر بازار

قیمت‌ جدید خودروها با افزایش حق بیمه شخص ثالث؛

افزایش قیمت بیمه، خودرو را گران کرد

عصر اعتبار- ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.

افزایش قیمت بیمه، خودرو را گران کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد "حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال1398" که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و 100 هزار تا یک میلیون و 750 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

    بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو206 یک میلیون و 564 هزار و 200تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ 189 هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده 3 قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن 9درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و 815 هزار و 440 تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال 1398 است. این حق بیمه در سال 1397 مبلغ یک میلیون و 372 هزار و 555 تومان بوده که حاکی از افزایش 442 هزار و 885 تومانی در سال جدید است.

    افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز براساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلام شده محاسبه شده است.

    به عنوان مثال حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پراید یک میلیون و 330 هزار و 600 تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ 189 هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده 3 قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن 9درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و 573 هزار و 500 تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال 1398 است. این حق بیمه در سال 1397 مبلغ یک میلیون و 192 هزار و 580 تومان بوده که حاکی از افزایش 380 هزار و 965 تومانی در سال جدید است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو