عصر بازار

ابزارهای مالی بانک مرکزی روسیه برای مقابله با شوک خارجی

عصر اعتبار- رییس بانک مرکزی روسیه گفت: ابزارهای مالی لازم را برای مقابله با شوک های خارجی داریم و پیش بینی ما از تحریم ها باقی ماندن آنها است.

ابزارهای مالی بانک مرکزی روسیه برای مقابله با شوک خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «الویرا نابیولینا» رییس بانک مرکزی روسیه در حاشیه نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: بانک مرکزی روسیه ابزارهای مالی لازم برای ایستادگی در مقابل شوک های خارجی را دارد.

    وی افزود: اگر حوادث خارجی اتفاق بیافند و باعث نوسان بازاراهای خارجی شوند، از آنجایی که بیش از یکبار وارد نوسان بازارهای مالی شده ایم، یکسری ابزارها برای مقابله با آن داریم. «نابیولینا» تصریح کرد: آماده استفاده از این ابزارها هستیم که نحوه بکارگیری آنها بستگی به کانال های تاثیر گذاری عوامل منفی خارجی دارد.

    رییس بانک مرکزی روسیه گفت: پیش بینی های این بانک حاکی از باقی ماندن تحریم ها است. تحریم ها می توانند تغییر کنند و واقعا بیهوده است که در مورد چگونگی طرح های مختلف آن حدس و گمان بزنیم.

    «نابیولینا» خاطر نشان شد که کار ما این است که اطمینان دهیم محدودیت های خارجی حداقل تاثیر را بر روی بازار مالی و اقتصاد ما دارند و به خاطر همین سیاست پولی محافظه کاری را دنبال می کنیم.

    رییس بانک مرکزی روسیه گفت: بانک ها و موسسات مالی روسی سیاست های محتاطانه ای را در پیش می گیرند و به خاطر این معتقد هستیم که بسیار مهم است در مقررات مالی محافظه کار باشیم؛ ضمن اینکه بانک های ما به اندازه کافی سرمایه دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی