عصر بازار

نوسان قیمت دلار زودگذر است

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است رسانه‌ها باید با رفتاری منطقی و اصولی از دامن زدن به هیجانات کاذب در بازار ارز پرهیز کنند.

نوسان قیمت دلار زودگذر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مسعود قاسمی، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران در خصوص نوسانات اخیر بازار ارز گفت: طبیعتا اتفاقات اخیر منطقه‌ای و تنش‌های سیاسی و امنیتی در داخل و خارج از کشور تاثیر بسیاری بر قیمت دلار گذاشته که این روند با توجه به موارد مشابه قبلی، کاملا قابل پیش بینی بود.

    حتی بسیاری از فعالان اقتصادی نیز چنین نوساناتی را پیش بینی و خود را برای گذر از این موج افزایشی قیمت دلار آماده کرده بودند.

    وی به دلایل مختلف نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: بحث تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشور‌های غربی که سالهاست اقتصاد ما را هدف قرار داده‌اند به خودی خود یکی از عوامل نوسانات ارزی است، اما امسال اتفاقات و رویداد‌های مختلفی هم رخ داد که زمینه را بیشتر برای نوسانات قیمت ارز فراهم کرد. ضمن اینکه بحث انتخابات پیش رو نیز یکی دیگر از عوامل نوسانات محسوب می‌شود که معتقدم دولت نیز به هر طریقی اجازه نخواهد داد افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به شیطنت‌های رسانه‌ای و ایجاد موج روانی در بازار اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان باید در این شرایط از هرگونه گمانه زنی و پیش بینی در خصوص افزایش قیمت دلار در ماه‌های آتی خودداری کنند، چراکه این مساله بلافاصله با فضاسازی رسانه‌ای همراه می‌شود و بازار ارز را بدون هیچ دلیل موجه اقتصادی با شوک مواجه میکند.

    قاسمی با تاکید بر عدم شایعه پراکنی در خصوص قیمت دلار ادامه داد: متاسفانه کشور ما خیلی زود تحت تاثیر شایعات قرار می‌گیرد و ما همواره نگران وقوع یک تورم کاذب هستیم. به همین دلیل اگر این تورم کاذب، هیچ دلیل اقتصادی و منطقی هم نداشته باشد، باز هم شایعات و موج رسانه‌ای مبنی بر افزایش قیمت و حباب بازار می‌تواند التهاب زیادی را ایجاد کند. به همین دلیل رسانه‌های ما نیز باید از هرگونه گمانه زنی و انتشار اخبار غیرموثق در خصوص پیش بینی قیمت دلار بپرهیزند، چون همین اتفاق باعث ایجاد التهاب در بازار و مشکلات بزرگتر در اقتصاد کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو