عصر بازار

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

مشاوره وزارت صمت به فعالان صنعتی برای نقل و انتقال پول به خارج از کشور

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: صنعت مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و سلولزی چهار تا پنج درصد ارزش افزوده کل صنعت کشور را تشکیل می دهندکه تامین عمده مواد اولیه در داخل و ارائه مناسب خدمات فنی و مهندسی شرایط خوبی را برای این صنعت فراهم ساخته است.

مشاوره وزارت صمت به فعالان صنعتی برای نقل و انتقال پول به خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محسن صالحی‌نیا در مراسم افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: این صنعت به دلیل توسعه یافتگی، استفاده از برندهای مناسب، ماشین آلات نوین و نیروی انسانی کارآمد در سال‌های گذشته توانسته بیش از 90 درصد زنجیره تامین خود را تکمیل کند.

    وی خاطرنشان کرد: بر این اساس صنعت یاد شده وابستگی بسیار کمی به خارج از کشور داشته و در شرایط محدودیت‌های بین المللی نیز آسیب پذیری پایینی دارد.

    به گفته این مقام مسئول، صنعت شوینده و سلولزی به دلیل تنوع در محصولات همچنین تنوع ویژگی‌ها و بسته بندی ها و عرضه محصول بر اساس مطلوبیت و سلیقه مشتری، سرآمد سایر صنایع است.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین نیازهای داخلی، توسعه و رونق صادرات برنامه وزارت صنعت در این ارتباط است و در عین حال پارسال 200 میلیون دلار انواع محصولات مرتبط با این صنعت صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال به 300 میلیون دلار برسد.

    وی گفت: میزان صادرات بدون احتساب آن مواردی است که شاید در گمرکات و مبادی رسمی اظهار نشده باشد و با محاسبه آنها، اهمیت بیشتری برای این صنعت از نظر تامین داخل و صادرات می توان قائل شد.

    صالحی‌نیا در زمینه دلایل افزایش قیمت محصولات مختلف با وجود امکانات در داخل کشور، تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی این امر افزایش قیمت مواد اولیه، مواد کمکی و بسته بندی است که بر پایه اقلام شیمیایی یا پتروشیمی بوده و با افزایش قیمت روبرو شدند.

    صالحی نیا توضیح داد: برخی از این اقلام قیمت های جهانی داشته، برخی دیگر در بورس کالا عرضه می‌شوند و موضوع برابری نرخ ارز نیز به افزایش قیمت‌ها در این حوزه همچون سایر صنایع دامن زد.

    وی تصریح کرد: رقابتی بودن مزیت اصلی این صنعت است که عاملی مهم در تنظیم قیمت‌ها و بالا نرفتن غیرواقعی نرخ ها محسوب می شود.

    معاون وزیر صنعت پیرامون تاثیر همکاری نکردن برخی بانک‌های خارجی با فعالان اقتصادی ایرانی یادآور شد: همه صنایع چنانچه امکان نقل و انتقال پول برای برخی ملزوماتشان فراهم نشود، در قیمت هایشان تاثیر گذار شده یا با محدودیت های تولید روبرو می شوند، اما این صنعت همچون سایر صنایع روند خوبی را در زمینه تولید دارد.

    معاون وزیر صنعت تاکید کرد: عرضه محصولات وابسته به این صنایع را در همه فروشگاه ها و سطح بازار می‌توان مشاهده کرد که با تنوع بالا و با کمترین محدودیت در حال انجام است.

    این مقام مسئول تاکید کرد: وزارت صنعت برای نقل و انتقال پول به خارج از کشور، همچنین امکان استفاده از سامانه نیما برای فعالان صنعتی به شرکت‌ها مشاوره می‌دهد که به طور قطع به آنها در فرآیند تولید و صادرات کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو