عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

بررسی احکام حقوقی شاغلان و بازنشستگان توسط دیوان محاسبات

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مقرر شد دیوان محاسبات اشکالاتی که در لایه‌های مختلف احکام حقوق‌بگیران وجود دارد را بررسی کند.

بررسی احکام حقوقی شاغلان و بازنشستگان توسط دیوان محاسبات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام شد برای رفع اشکال اضافه شدن حقوق شاغلان و بازنشستگان، جلسه‌ای با حضور آقای حاج‌بابایی، قاضی‌زاده هاشمی، یوسف‌نژاد و بنده، با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان امور استخدامی برگزار شد؛ البته عضو غائب این جلسه سازمان برنامه و بودجه بود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: پس از بحث‌ها و بررسی‌ها مشخص شد که نیت و مقصود نمایندگان این بوده که 400 هزار تومان به هر فرد حقوق‌بگیر و بازنشسته افزوده شود که این کار باید از طریق اعمال ضریب  و به همه هم تا سقف 10 درصد با تشخیص دولت افزوده شود.

    وی تصریح کرد: آن‌چه مسلم است اکنون رخ داده، بخش عمده‌ای از افرادی که دریافتی و حقوقشان بالا بوده، بیشتر از سقف 10 درصد افزایش حقوق داشته‌اند و برای برخی به 18 درصد نیز می‌رسد که این خلاف قانون مصوبه مجلس است.

    حاجی‌دلیگانی بیان داشت: در طول مذاکرات مشخص شد که مشکل دیگری که در خصوص بازنشستگان وجود دارد این است که علاوه بر 400 هزارتومان به علاوه آن 10 درصد به حقوق آن‌ها افزوده شود، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز باید جداگانه اعمال می‌شده که در برخی افراد، طوری اعمال شده که وی اطلاع ندارد چه میزان از این افزایش متعلق به افزایش حقوق و چه میزان متعلق به متناسب‌سازی است.

    نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت نتیجه جلسه این بود که معاونت قوانین مجلس این موضوع را بررسی کند، چرا که دولت ادعا می‌کند از قانون دیگری که مجلس نام نبرده ولی در قانون برنامه بوده و در بودجه هم تحت ردیف 158 وجود داشته استفاده کرده است و این نحوه توزیع حقوق را انجام داده‌ام.

    وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد دیوان محاسبات اشکالاتی که در لایه‌های مختلف احکام حقوق‌بگیران وجود دارد را بررسی کند.

    حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل حقوقی دانشجو معلمان برطرف شده و احکام آن‌ها به زودی اصلاح خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو