عصر بازار

با عضو تازه وارد باشگاه ثروتمندان ۱۰۰ میلیارد دلاری آشنا شوید

عصر اعتبار- میلیاردر مشهور اروپایی برای نخستین بار انحصار ثروتمندان آمریکایی در ثروت بالای ۱۰۰ میلیارد دلار را شکست.

با عضو تازه وارد باشگاه ثروتمندان ۱۰۰ میلیارد دلاری آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ثروت برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا برای نخستین بار از 100 میلیارد دلار نیز گذشت تا انحصار ثروتمندان آمریکایی در باشگاه افراد بالای 100 میلیارد دلار ثروت نیز شکسته شود. اکنون آرنو در کنار بیل گیتس، بنیان‌گذار و مدیرعامل مایکروسافت و جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون ثروتمندترین افراد جهان هستند.

    برنارد آرنو مالک برند مشهور "لوئی ویتون"است که با ارزش ترین برند لوکس جهان نیز محسوب می‌شود. ارزش هر سهم این برند اخیراً به 368.8 یورو رسیده است که باعث شد ثروت آرنو به 100.4 میلیارد دلار برسد.

    از ابتدای امسال تاکنون ثروت این میلیاردر فرانسوی بیش از 32 میلیارد دلار افزایش یافته است که در بین 500 فرد حاضر در فهرست ثروتمندان بلومبرگ یک رکورد محسوب می‌شود.

    در سال 2019 موفقیت ثروتمندان فرانسوی به لطف صعود درخشان بورس پاریس بیش از همتایانشان در دیگر نقاط قاره سبز بوده است. در این مدت ثروت فرانسوا پینو، سهامدار ارشد گروه پژو-سیتروئن به 40 میلیارد دلار رسیده است و ژرارد و آلن ورتایمر، برادرانی که اکثریت سهام برند شنل را در اختیار دارند شاهد رسیدن ثروت خود به 9.8 میلیارد دلار بوده‌اند.

    طبق اعلام نشریه فوربس، برند مشهور لوئی ویتون که در سال 1854 توسط فردی به همین نام در پاریس آغاز به کار کرد و به تولید پوشاک، ساعت و جواهر مشغول است، با ارزش برندی معادل 39.3 میلیارد دلار با ارزش ترین برند لوکس در جهان و دوازدهمین برند با ارزش جهان است.

    تنها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش سهام لوئی ویتون 43 درصد افزایش یافته است. آرنو هم چنین مالک 97 درصد سهام برند "کریستین دیور" است. او متعهد به اهدای 650 میلیون دلار کمک برای بازسازی کلیسای نوتر دام پاریس شده است که در حادثه آتش سوزی دچار آسیب‌های جدی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی