عصر بازار

ارسال پیامک جعلی، شگرد کلاهبرداران حرفه ای

عصر اعتبار- رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۲ خانم و یک آقا که پس از خرید از فروشگاه ها و مغازه ها با این عنوان که مبلغ وجه اجناس خریداری شده را از طریق اپیلیکیشن پرداخت می کنند، با ارسال یک پیامک جعلی از ۲۰ نفر از شهروندان در شهرهای کرج ، ملارد و تهران کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

ارسال پیامک جعلی، شگرد کلاهبرداران حرفه ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع  پرونده های متعدد کلاهبرداری از مراجع قضائی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مبنی بر افزایش کلاهبرداری ازشهروندان به شیوه و شگرد ارسال پیامک جعلی واریز وجه نقد در قبال خرید از فروشگاه ها و مغازه ها توسط افراد سود جود و فرصت طلب ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

    این مقام انتظامی گفت : در بررسی های اولیه محرز شد که اکثر مالباختگان به سبب این که مبالغ کلاهبرداری از آن ها زیاد نبوده، اقدام به طرح شکایت نمی کردند و این امر فرصت مناسبی برای مجرمان فراهم می کرد .

    سرهنگ نادربیگی گفت : در تحقیقات میدانی کارآگاهان مشخص شد که مردی تقریبا قد بلند و درشت هیکل به همراه 2 خانم با 2 دستگاه خودرو پژو  و پراید برای خرید به مغازه ها مراجعه و پس از خرید به فروشنده اعلام می کردند که مبلغ وجه اجناس خریداری شده را از طریق اپیلیکیشن پرداخت می کنند و پس از گرفتن شماره کارت بانکی فروشنده و وارد کردن مشخصات آن در اپلیکیشن ، پیامک جعلی مبنی بر واریزوجه نقد به فروشنده را نشان می دادند .

    وی گفت : در صورتی که شخص فروشنده اعلام می کرد ، پیامکی مبنی بر واریز وجه نقدبرای وی ارسال نشده است ، تصویر پیامک جعلی را ارسال می کردند .

    این مقام انتظامی افزود : موضوع تحت پیگیری بود که صاحب یک موبایل فروشی طی تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کرد که 2 آقا و خانم برای خرید گوشی تلفن همراه  به مغازه وی مراجعه و پس از انتخاب یک گوشی به مبلغ 20 میلیون ریال اعلام می کنند که مبلغ را از طریق اپلیکیشن پرداخت می کند و  پیامک انتقال وجه را به فروشنده نشان داده ، اما وی متوجه جعلی بودن پیامک شده و طی تماس با پلیس بلافاصله ماموران کلانتری 11 مرکزی به محل اعزام و هر 2 خریدار را دستگیر و  به همراه پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع می دهند .

    سرهنگ نادربیگی بیان کرد:  متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه  ماموران از بازگو کردن حقیقت طفره رفته و وانمود کردند که هیچ پیامک جعلی به فروشنده نشان نداده اند و علت عدم واریز وجه به حساب وی به دلیل اختلال اینترنتی است اما در ادامه بازجویی ها و مواجهه با تعدادی از مالباختگان اعتراف کردند که به قصد خرید وارد مغازه شده و به بهانه این که وجه اجناس خریداری شده را ازطریق اپیلیکیشن پرداخت می کنند شماره کارت فروشنده را دریافت و اقدام به نشان دادن پیامک جعلی مبنی بر واریز وجه می کردند .

    وی با بیان این که در بازجویی های تکمیلی از متهمان مشخص شد که آن ها با این شیوه اقدام به کلاهبرداری از 20 نفر به میزان 110 میلیون ریال در شهرهای کرج ، ملارد  و تهران کرده اند اظهار کرد : تا کنون 15 نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد .

    سرهنگ نادربیگی در پایان از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج - 45 متری کاج - بلوار ولیعصر(عج)- جنب کلانتری 30 اسلام آباد مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی