عصر بازار

سپرده‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری عربستان سعودی در بانک مرکزی سودان

عصر اعتبار- وزارت مالی سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان برای کمک به وضعیت مالی بانک مرکزی سودان، ۲۵۰ میلیون دلار در این بانک سپرده‌گذاری کرده است.

سپرده‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری عربستان سعودی در بانک مرکزی سودان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، وزارت مالی سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان برای کمک به وضعیت مالی بانک مرکزی سودان، 250 میلیون دلار در این بانک سپرده‌گذاری کرده است. 

    این سپرده‌گذاری بخش از بسته کمک مالی 500 میلیون دلاری مشترک عربستان و امارات است که در ماه آوریل اعلام شد. هر دو کشور در کل 3 میلیارد دلار را برای کمک به سودان تخصیص داده‌اند که مابقی به صورت سوخت، گندم و دارو خواهد بود. 

    یکی از مسئولان وزارت مالی عربستان به رویترز اطلاع داد که این سپرده‌گذاری به سودان واگذار نشده است، بلکه به صورت وام در اختیار این کشور قرار می‌گیرد.

    وزارت مالی عربستان اعلام کرد این اقدام با هدف کاهش فشارهای وارد بر پوند سودان و دستیابی به پایداری نرخ ارز این کشور صورت گرفته است. 

    در ماه آوریل پس از تظاهرات گسترده، ارتش سودان، رییس‌جمهور بلندمدت این کشور، عمر البشیر را برکنار کرد. اما اقتصاد این کشور همچنان تحت تاثیر عواقب حمایت البشیر از گروه‌های نظامی و حملاتی که او برای از بین بردن شورشیان انجام داد، قرار دارد. دولت آمریکا هنوز سودان را به عنوان کشور حامی تروریسم می‌شناسد و در وضعیتی که معوقات این کشور با صندوق بین‌المللی پول به 1.3 میلیارد دلار رسیده است، بانک‌ها و موسسات مالی سودان امیدی به دریافت وام از آی‌ام‌اف و بانک جهانی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی