عصر بازار

صندوق بین المللی پول اعلام کرد؛

کاهش رشد اقتصادی عربستان

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ به شدت کاهش داد

کاهش رشد اقتصادی عربستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ صندوق بین المللی پول روز سه شنبه پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال 2019 به شدت کاهش داد و آن را 0,2+ درصد پیش بینی کرد.
    شبکه تلویزیونی سی ان ان هم گزارش داد صندوق بین المللی صبح امروز با انتشار گزارشی پیش بینی خود را درباره چشم انداز رشد اقتصاد جهانی کاهش داد و به پائین‌ترین سطح از زمان بحران مالی جهانی رساند. در جدید‌ترین پیش بینی صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد جهانی در سال 2020 برابر با 3.4% اعلام شده است.

    کِلِر سباستین خبرنگار اقتصادی سی ان ان در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: گزارشی که صندوق بین المللی پول منتشر کرده گزارشی ناامید کننده است درحالیکه دو سال پیش صندوق بین المللی خوش بین بود. صندوق بین المللی پول می‌گوید رشد اقتصاد جهانی در سال 2020 در مقایسه با امسال (2019) - که پیش بینی می‌شود 3 % باشد - به 3.4 % خواهد رسید. صندوق بین المللی پول اعلام کرد بخش زیادی از این افزایش (ناچیز) ناشی از بازار‌های نوظهور در آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه است. صندوق بین المللی پول پیشتر رقم بالاتری را برای رشد اقتصادی جهان در سال 2020 اعلام کرده بود.
    این صندوق اعلام کرد آنچه که باعث کند شدن رشد اقتصاد جهانی می‌شود بخش‌هایی از آسیا و مشکلات اقتصادی در چین است که صرفا به اختلافات و تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین مربوط نمی‌شود بلکه به کندی رشد اقتصادی در چین ربط دارد. اکثر افراد می‌گویند رشد اقتصادی چین کند است و هیچ ربطی به تنش‌های تجاری با آمریکا ندارد. اگر به رشد اقتصادی چین نگاه کنید متوجه می‌شوید که در سال 2018 این کشور شاهد رشد 6.6% در اقتصاد خود بود. پیش بینی می‌شود این رشد در امسال به 6.1% کاهش یابد و در سال 2020 هم به 5.8% برسد. این ارقام به معنی آن است که رشد تولید ناخالص داخلی چین در یک دهه گذشته تقریبا به نصف کاهش یافته است. این ارقام درحالی در چین مشاهده می‌شود که اقتصاد این کشور بین یک سوم تا یک چهارم تولید ناخالص داخلی در جهان را در اختیار دارد. این ارقام نشان می‌دهد که چرا در گزارش صندوق بین المللی پول اقتصاد چین بسیار اهمیت دارد. در این گزارش اعلام شد که اقتصاد کشور‌های آسیایی نظیر کره جنوبی، سنگاپور و هنگ کنگ مشکلات جدی را برای افزایش رشد اقتصادی جهان ایجاد کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو