عصر بازار

۶۶ درصد صنعت بیمه در اختیار بخش غیردولتی

عصر اعتبار- ۴۵ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان حق بیمه در سال ۹۷ در بخش های مختلف صنعت بیمه تولید شد که ۶۶.۲ درصد به بخش غیردولتی تعلق داشته است.

۶۶ درصد صنعت بیمه در اختیار بخش غیردولتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سهم بخش غیردولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است و دولت نیز تلاش کرده با فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها به تدریج امور را بخش غیردولتی واگذار و سهم بنگاه‌های اقتصادی دولتی را کاهش دهد.

    از جمله بخش‌هایی که سهم بخش غیردولتی در آن روندی افزایشی داشته، صنعت بیمه است که تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی از سهم بالای بیمه‌های غیردولتی حکایت دارد.

    در سال 97 معادل 45 هزار و 443 میلیارد تومان حق بیمه در بخش‌های مختلف صنعت بیمه تولید شد که 15 هزار و 694 میلیارد تومان معادل 34.5 درصد متعلق به بخش دولتی بوده است.

    همچنین 29 هزار و 748 میلیارد تومان حق بیمه نیز توسط بخش غیردولتی تولید شده که معادل 66.2 درصد کل حق بیمه تولیدی در این صنعت بوده است.

    در سال 96 مجموع حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه 34 هزار و 51 میلیارد تومان بوده که 11 هزار و 515 میلیارد تومان از آن به بخش دولتی و 22 هزار و 536 میلیارد تومان به بخش غیردولتی تعلق داشته است.

    پیش‌بینی می‌شود که حق بیمه تولیدی در سال 98 از مرز 60 هزار میلیارد تومان عبور کند.

    با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده توسط دولت برای توسعه فعالیت بیمه‌های آنلاین و حمایت از فعالیت استارتاپها روند حضور بخش غیر دولتی در صنعت بیمه در حال گسترش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی