عصر بازار

چهار اصل برای نگهداری از دارایی و پول

عصر اعتبار- بر اساس اخباری که همین اواخر در رسانه های داخلی منتشر شد، حساب بیش از ده میلیون شهروند ایرانی هک شده و در یک عمل فیشینگی پول آنها از حسابشان به سرقت رفته است.

چهار اصل برای نگهداری از دارایی و پول
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، این واقعۀ دردناک بیش از پیش نشان میدهد که ما شهروندان نیز به عنوان مصرف کننده مسؤلیت داریم تا حواس خود را جمع کنیم و خطرات احتمالی را که در دنیای مجازی در کمین پول ما است را بشناسیم.

    هرچند که بانک ها از امنیت بالایی برخوردار هستند ولی این مورد از مسؤلیت ما کم نمیکنند.

    پس مسؤلیت ما چیست؟

    1- اطلاعات حساب خود را به هر کسی ندهید و قبل از ثبت اطلاعات خود در فضای مجازی، مطمئن شوید که در سایت درست قرار دارید.
    2-به طور مرتب حساب خود را چک کنید، ترجیحاً به صورت حضوری در بانک.
    3- اگر در حساب خود با موردی نامفهوم برخورد کردید، فوراً به بانک مراجعه کرده و مسئله را پیگیری کنید
    4- اگر از حساب شما پولی سرقت یا فیشینگ شده، این حق شما است که شکایت کنید تا مسؤلین مرتبط خسارت وارده را جبران کنند. هرچقدر که مبلغ سرقت شده بیشتر باشد، شما مبلغ بیشتری را میتوانید به عنوان خسارت مطالبه کنید.

    در پی هک شدن حسابهای بیش از ده میلیون ایرانی، گروه cafeghanoon98.com متشکل از جمعهی از حقوق دانان و وکیلان برجسته، خدمات خود را توسعه میدهد. شما شهروندان گرامی برای هر سؤال یا نگرانی که دارید، میتوانید با ما تماس بگیرید و ما رایگان به شما مشاوره میدهیم و به سؤالات شما پاسخ میدهیم. اگر مبلغی از حساب شما سرقت شده، وکیلان ما در کنار شما هستند و شما را در روند مطالبۀ خسارت خود از بانک همراهی میکنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی