عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

اجرای آزمایشی تجمیع بیمه‌های تکمیلی آتیه‌سازان حافظ و پایه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اجرای آزمایشی طرح تجمیع بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با بیمه پایه سلامت تا پایان سال جاری خبر داد.

اجرای آزمایشی تجمیع بیمه‌های تکمیلی آتیه‌سازان حافظ و پایه سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی در سی و هشتمین گردهمایی روسای کانون های بازنشستگان استان تهران بیان کرد: تا پایان سال طرح تجمیع آزمایشی بیمه تکمیلی آتیه سازان و بیمه پایه آغاز و اجرا خواهد شد و امیدواریم این اقدام نظر بازنشستگان را تامین کند. ٨ میلیون نفر از بیمه شدگان بازنشستگان در آتیه سازان حضور دارند و باید به بازنشستگان تکریم کرد.

    وی ادامه داد: یک سوم هزینه‌های بازنشستگان مربوط به درمان است و بخشی از آن عمومی محسوب می‌شود که باید در این زمینه باید اطلاع رسانی شود. برخی از داروهای تجویزی خارج از فهرست دارویی کشور است و نباید این داروها تجویز شود.

    موهبتی گفت: وقتی در بخشی از خدمات بستری یا مراکز درمانی و تشخیصی، تقاضای القایی وجود دارد ارائه دهنده خدمت  می باید شرایط را درک و مدیریت نماید و براساس  راهنماهای بالینی اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

    رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در انگلستان و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی که سرانه سلامت و سرانه تولید ناخالص ملی آنها بیشتر از ایران است، لیست انتظار برای دریافت برخی جراحی ها وجود دارد، اما این مورد در کشور ما وجود ندارد. باید در رفتارهای خود در نظام سلامت تغییر ایجاد کنیم. زیرا اگر به غربالگری و تغییر سبک زندگی توجه نکنیم و فقط در چاه درمان پول بریزیم، بدهی های چند هزار میلیاردی روز به روز بیشتر می‌شود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای بازنشستگان آموزش مناسب نداریم. برخی دچار افسردگی شده و برخی دچار بیماری هایی می شوند. بازنشستگان عائله های بیشتری دارند و تازه در سنی قرار دارند که می توانند برای تولید کشور موثر باشند. در تحقیقی از بازنشستگان درباره معنای بازنشستگی سوال کرده بودند حال آن که بسیاری از آنها نظر مناسب و تعابیر خوبی درباره آن نداشتند. از طرفی در تعالیم دینی ما، احترام به بازنشسته وجود دارد. کانون های بازنشستگی می توانند برنامه هایی برای بازنشستگان داشته باشند تا زندگی آنها راحت تر شود.

    موهبتی بیان کرد: منابع ما تامین کننده نیاز ما نیست. در سال ٩٧ تلاش زیادی کردیم که از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم و تا حدود زیادی موفق شدیم، اما هنوز هم جای کار داریم.

    به گزارش ایرنا، وی سال گذشته نیز درباره ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان گفته بود: باید محیط برای ارائه خدمت به بازنشستگان مناسب سازی شود و خدمات مطلوب به آنها ارائه شود. مجموعه افرادی که به بازنشستگان خدمت می‌کنند، علاوه بر تکریم آنها باید به سمت تسهیل خدمات پیش بروند که یکی از این موارد الکترونیکی کردن خدمات است تا بازنشستگان به راحتی خدمات را دریافت کنند و دچار مشکل نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی