عصر بازار

حداقل حقوق بازنشستگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود؟

عصر اعتبار- رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ را تشریح کرد.

حداقل حقوق بازنشستگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشسته‌ها در سال جدید، اظهار کرد: امروز شورای عالی کار نشستی را برگزار می‌کند تا نظرات هر سه گروه دولت، کارگر و کارفرما مطرح شود.

    دهقان کیا بیان کرد: پارسال هر سه گروه دولت، کارگر و کارفرما پذیرفتند که حقوق بازنشستگان 3 میلیون و 800 هزار تومان  شود، اما تنها منابع 40 درصد از این مبلغ مشخص شده داده شد، که 1 میلیون و 520 هزار تومان حداقل حقوق بازنشسته‌ها شد.

    رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی ادامه داد: امسال افزایش حقوق در تمامی سطوح 41 درصد و در سبد هزینه خانوار حدود 60 درصد است. اگر امسال بخواهیم به عدد پارسال برسیم، براساس 40 درصد تورم حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان و سبد هزینه خانوار 5 میلیون و 800 هزار تومان می‌شود.

    وی گفت: اما اگر 40 درصد منابع این مبلغ تخصیص داده شود، مبلغی حدود  2 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود. یعنی حداقل حقوق یک بازنشسته 2 میلیون و 500 هزار تومان برای سال جدید می‌شود، اگر مبلغی کمتر از این را مصوب کنند مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

    دهقان کیا تصریح کرد: سال گذشته حداقل حقوق یک بازنشسته 1 میلیون و 200 هزار تومان بود که امسال به 1 میلیون و 520 هزار تومان افزایش پیدا کرد و حدود 36.5 درصد افزایش داشت. برای سال آینده اگر همین میزان افزایش پیدا کند حداقل حقوق یک بازنشسته حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود، اما اگر براساس سبد هزینه خانوار محاسبه شود این رقم بین 2 میلیون و 400 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود.

    رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره عیدی بازنشسته‌ها گفت: عیدی بازنشسته‌ها به ترتیب حروف الفبا از نیمه بهمن ماه واریز می‌شود که این رقم یک میلیون 200 هزار تومان که به تصویب دولت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی