عصر بازار

گروکشی ۹۱۰ میلیارد تومانی در بانک آینده

عصر اعتبار- عضو شورای شهر تهران گفت: بانک آینده ۹۱۰ میلیارد تومانی را که بابت فروش اوراق قرضه باید به شهرداری بدهد، گرو گرفته است.

گروکشی ۹۱۰ میلیارد تومانی در بانک آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه دولت برای انتشار 1200 میلیارد تومان اوراق قرضه به عاملیت بانک آینده برای شهرداری تهران گفت: شهرداری 290 میلیارد تومان از این اوراق را دریافت کرده است، اما بانک آینده 910 میلیارد تومان دیگر را که همه آن توسط یک نفر خریداری شده، گروگان نگه داشته و از آن سوء استفاده می‌کند.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بانک آینده برای دادن این پول به شهرداری بهانه تراشی می‌کند و هر سندی را که شهرداری به عنوان وثیقه می‌دهد، رد می‌کند.

    او افزود: من این بهانه تراشی‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور گزارش دادم، زیرا وقتی دولت مرتب بر توسعه حمل و نقل عمومی تأکید می‌کند، باید هر چه سریع‌تر این پول‌ها داده شود، تا کار تکمیل مترو پیش رود.

    میرلوحی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید فشار بیاورد تا در شرایط اقتصادی فعلی، 910 میلیارد تومان پول گرو گرفته شده به شهرداری بازگردانده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی