عصر بازار

مرکز آمار ایران:

۴۳۰ هزار نفر به خالص آمار شاغلان در سال ۹۸ اضافه شد

عصر اعتبار- مرکز آمار ایران اعلام کرد: در کل سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ در حدود ۴۳۰ هزار نفر به خالص آمار شاغلان افزوده شده است.

۴۳۰ هزار نفر به خالص آمار شاغلان در سال ۹۸ اضافه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز چهارشنبه مورخ ٢٤ / ٢ / ٩٩ در جلسه هیئت وزیران، مرکز آمار ایران گزارش «طرح آمارگیری نیروی کار در سال 1398 با تمرکز ویژه بر فصل زمستان قبل» را به اطلاع اعضای دولت رسانید.

    مطابق داده‌های این طرح که در ماه میانی هر فصل با هدف شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار کشور و تغییرات آن اجرا می‌شود، در کل سال 1398 نسبت به سال 1397 در حدود 430 هزار نفر به خالص آمار شاغلان افزوده شده که این میزان افزایش تقریباً معادل متوسط افزایش سالانه از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1398 یعنی رقم 428 هزار نفر بوده است.

    در این گزارش همچنین عنوان شد که از مجموع 61 میلیون و 666 هزار نفر جمعیت 15 ساله و بیشتر در سال مورد بررسی، حدود ٤٤.١ درصد در گروه جمعیت فعال و ٥٥.٩ درصد در گروه جمعیت غیرفعال قرار دارند. علاوه بر این ٨٩.٣ درصد از جمعیت فعال کشور در زمره افراد شاغل و ١۰.٧ درصد این گروه در زمره افراد بیکار قرار داشته اند.

    گفتنی است، جمعیت فعال، حاصل جمع جمعیت شاغل و جویای کار (بیکار) و جمعیت غیرفعال افرادی را که صرفاً محصل، خانه‌دار یا دارای درآمد بدون کار می‌باشند، شامل می‌شود.

    هم‌چنین، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در فصل زمستان گذشته نشان می‌دهد که ١۰.٦ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند، که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٧ معادل 1.7 درصد کاهش یافته است و نیز نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله در زمستان سال 1398 نسبت به فصل مشابه سال قبل 2.4 درصد کاهش داشته است.

    یادآور می‌شود نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله در زمستان ١٣٩٨، نسبت به زمستان ١٣٩٧ به میزان 1.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی