عصر بازار

رشد ۶۵ درصدی حق بیمه تولیدی در بخش کشتی

عصر اعتبار- شرکت‌ها و موسسات بیمه‌ای در دو ماهه نخست سال ۹۹ رقمی معادل ۲۷۰.۴۱۹ میلیون ریال حق بیمه در رشته کشتی تولید کرده‌اند که این رقم ۶۵.۰۷ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال قبل است.

رشد ۶۵ درصدی حق بیمه تولیدی در بخش کشتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، براساس آمارهای منتشر شده از عملکرد رشته‌های بیمه‌ای از اول فروردین تا پایان اردیبهشت 1399، شرکت‌های بیمه 270.419 میلیون ریال حق بیمه در زمینه بیمه کشتی‌ تولید کرده‌اند که سهم این رشته از کل حق بیمه 860 میلیون ریالی کمتر از یک درصد بوده است.

    این رشته سهمی 0.32 درصدی از کل حق بیمه تولید شده در دو ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است. با این حال خسارت پرداخت شده بابت بیمه‌نامه‌های فروخته شده در رشته کشتی معادل 49.100 میلیون ریال بوده و سهمی 0.12 درصدی از کل خسارت‌های پرداخت شده طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

    این رشته در زمینه پرداخت خسارت رشدی 237.15 درصدی را تجربه کرده که نسبت به میانگین 12.17 درصدی خسارت پرداختی در تمامی رشته‌ها، رشد بالایی محسوب می‌شود. نسبت خسارت در رشته بیمه کشتی نیز 18.16 درصد اعلام شده که 9.27 درصد بیشتر از سال قبل است.

    در بیمه کشتی خسارت‌های وارده به بدنه شناورها و مسئولیت مالکان آنها برابر اشخاص ثالث پوشش داده می‌شود. بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناورها بر اساس کلوزهای طراحی شده توسط انستیتو بیمه‌گران لندن ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی