عصر بازار

در نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان؛

بانک کارآفرین با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه امضا کرد

عصر اعتبار- بانک کارآفرین در حاشیه نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه امضا کرد

بانک کارآفرین با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه امضا کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که روز چهارشنبه 9 مهر ماه و با حضور محمود واعظی رییس دفتر رئیس‌جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین برگزار شد، این بانک با هدف بهره‌گیری و گسترش ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپی برای توسعه همه‌جانبه اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین توسعه ابزارهای مالی برای افزایش ضریب نفوذ اقتصاد دانش‌بنیان، با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه‌ای امضا کرد.

    بانک کارآفرین با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه امضا کرد

    بر اساس این گزارش در این نشست محمود واعظی رییس دفتر رئیس‌جمهور به نقش موثر شرکت‌های دانش‌بنیان در عصر حاضر اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپی، در شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا توانستند نیاز‌های کشور را مرتفع کنند. بنابراین برای استفاده از توان این شرکت‌ها برای حل مسائل آتی کشور، لازم است از آنها حمایت کنیم.

    رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی بیشترین اثربخشی را در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است. با همکاری بانک‌های کشور این موضوع با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در گذشته در نظام بانکی جایی برای حمایت از جوانان مشغول فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف نشده بود. با پیگیری‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و با عاملیت بانک‌های کشور، ظرف مدت 21 ماه گذشته بیش از 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات و 17 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه از محل منابع بانکی و با شرایط ترجیحی در نرخ سود، دوره بازپرداخت و فرآیند رسیدگی به این شرکت‌ها اعطا شده است.

    سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این نشست ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است، با این حال شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند. افزایش ظرفیت‌های تسهیلاتی صندوق، گام اول در راستای توسعه اقدامات حمایتی است.

    وی همچنین گفت: فروش 120 هزار میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور 41 شرکت دانش‌بنیان در بورس و ارزش تقریبی 250 میلیارد ریالی دستاوردهای دانش‌بنیان، در نتیجه همکاری و همراهی همه بازیگران این عرصه میسر شده است.

    در ادامه این نشست علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، ورود نظام بانکی به عرصه‌های فناورانه و نوآورانه را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: این همکاری ضمن تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، برای بانک‌ها نیز فرصت مغتنمی است. شرکت‌های دانش‌بنیان از بهترین مخاطبان سیستم بانکی در شرایط نامساعد اقتصادی کشور به شمار می‌روند.

    بانک کارآفرین با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه امضا کرد

    وحدت رشد جهش چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان از سال 97 تاکنون را مرهون همکاری شبکه بانکی دانست و گفت: اگر حمایت‌های شبکه بانکی نبود، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با اتکا به منابع صندوق نوآوری و شکوفایی میسر نمی‌شد.

    بر اساس این گزارش موضوع این تفاهمنامه، پذیرش رکن ضامن، انتشار اوراق مشارکت، صکوک و سایر ابزار‌های بازار سرمایه و تاسیس و مدیریت صندوق بازارگردانی اختصاصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپی توسط بانک کارآفرین است. همچنین به موجب این تفاهمنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای معرفی متقاضیان واجد شرایط تامین مالی، تأمین تضامین لازم و ایجاد صندوق بازارگردانی سهام دانش‌بنیان با بانک کارآفرین همکاری خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی