عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

آخرین وضعیت صدور مجوز شرکتهای جدید بیمه‌ای

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکتهای جدید بیمه‌ای طرح توجیهی مناسبی ارایه ندهند، با درخواست آنها موافقت نشده و مجوز نخواهند گرفت.

آخرین وضعیت صدور مجوز شرکتهای جدید بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای جدید باید به صورت کاملاً هدفمند وارد فضای بازار کشور شوند، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای اگر توجیه خیلی قوی نداشته باشند، نمی‌توانند مجوز دریافت نمایند.

    وی افزود: همه چیز در صنعت بیمه باید به سمت افزایش ضریب نفوذ بیمه پیش رود، این در حالی است که افزایش شرکت‌های بیمه منجر به بزرگ شدن حجم بازار می‌شود که البته به موازات آن باید نوآوری در شرکت‌های موجود هم مدنظر قرار گیرد.

    به گفته سلیمانی، در طرح توجیهی مرتبط با ایجاد یک شرکت بیمه‌ای جدید، باید تمام ابعاد را در نظر گرفت.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجباری شدن بیمه واحدهای مسکونی اشاره و با بیان اینکه پیش بینی بیمه مرکزی برای سال 1400 ماهانه بیست هزار تومان در ازای تعهد پرداخت 80 میلیون تومان خسارت است، گفت: البته پیشنهاد بیمه مرکزی این است از 20 هزار تومان حق بیمه، ده هزار تومان را دولت و 10 هزار تومان را مالک روی قبض برق پرداخت کند.

    سلیمانی گفت: البته این موضوع باید در دولت و مجلس بررسی و تصویب شود.

    رئیس بیمه مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های بیمه مرکزی، تغییر شیوه پرداخت خسارت برای خودروهای غیرمتعارف است که از سال آینده به همه خودروها تا سقف پوشش بیمه‌ای که انجام شده، خسارت داده می شود و دیگر بحث خودروی متعارف و غیرمتعارف مطرح نباشد.

    سلیمانی از برنامه ریزی برای پرداخت خسارت آنلاین بیمه‌ها به مردم در سال 1400 خبرداد و گفت: الان به صورت آزمایشی پرداخت خسارت غیرحضوری تا سقف سه میلیون تومان در بیمه ایران عملیاتی شده است.

    وی با بیان اینکه طی 10 ماه ابتدایی سال شرکت‌های بیمه‌ای 66 میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده اند، افزود: فروش ده ماهه سال جاری حدود شش میلیارد تومان از کل فروش سال 98 بیشتر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی