عصر بازار

کمک۱۱۱ میلیار تومانی به خانواده ایتام/ افزایش میزان مستمری

عصر اعتبار- مدیر مؤسسه خیریه عترت فاطمی گفت: طی ۲۰ سال فعالیت مستمر موسسه خیریه بالغ بر ۱۱۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان به خانواده ایتام سادات نیازمند کمک شده است.

کمک۱۱۱ میلیار تومانی به خانواده ایتام/ افزایش میزان مستمری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، زهرا سادات نیری در نشست خبری که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه خیریه عترت فاطمی برگزار شد، گفت: طی 20 سال گذشته این مؤسسه بالغ بر 45 میلیارد تومان برای کمک هزینه خانواده‌ها اختصاص داده است، همچنین 5 میلیارد تومان برای جهیزیه دختران تحت پوشش، 7 و نیم میلیارد تومان در راستای کمک هزینه تأمین و تعمیر مسکن نیازمندان، 250 میلیون تومان کمک‌های درمانی، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی ایتام، 5 میلیارد تومان تهیه پوشاک عید، 6 میلیارد و 800 میلیون تومان برای تهیه اقلام ضروری زندگی افراد تحت پوشش، 650 میلیون تومان به صورت وجوه شرعی و 36 میلیارد و 500 میلیون تومان در راستای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان تحت پوشش تخصیص داده شده است.

    درخواست مشارکت خیرین در قالب مسئولیت اجتماعی

    وی با تاکید بر اینکه همانطور که آسیب‌های اجتماعی در همه جامعه دیده می‌شود و برای افراد محروم به سبب نبودن سرپرست، ناتوانی، فقر، بیماری اعضای خانواده و …، این در معرض آسیب بودن بیشتر است، افزود: مؤسسه خیریه عترت فاطمی علاوه بر حمایت‌های مالی در وجوه مختلف حمایتی از جمله حمایت‌های تخصصی مشاوره‌ای، وکالت‌های قانونی، پزشکی، معلم خصوصی… فعال است و در این راستا از کمک افرادی که تمایل دارند در زمینه‌های مختلف به صورت مسئولیت اجتماعی، با مؤسسه به صورت خیری همکاری کنند نیز استقبال می‌کند.

    ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش جز و سرفصل‌های 1400

    مدیر مؤسسه خیریه عترت فاطمی ادامه داد: این مؤسسه در نظر دارد در سال جاری به سمت اشتغالزایی یا ایجاد شرایط شروع به کار فرزندان تحت پوشش خود گام بردارد و درصدد است تا حداقل تا پایان سال جاری در جهت ایجاد اشتغال یا معرفی به اشتغال 20 فرزند تحت پوشش و خانه دار کردن 20 خانواده اقدام کند.

    نیری با تاکید بر اینکه در این مؤسسه هیچ مبلغی از پول خیرین صرف هزینه‌های جاری مؤسسه نمی‌شود و این هزینه‌ها از بودجه اختصاصی از سوی اعضای هیئت مدیره تأمین می‌شود، اعلام کرد: این مؤسسه پرونده مالیاتی دارد و حسابرس قانونی دارد و گزارش حسابرسی هر سال ارائه می‌شود و حتی کارمزد بانکی جابجایی کمک‌های خیری هم از واریزی خیرین استفاده نمی‌شود و فعالیت‌های مؤسسه چنان شفاف هست که خیرین می‌توانند با نصب اپلیکیشن مؤسسه خط سیر کمک‌های مالی خود را مشاهده و ردیابی کنند.

    وی ادامه داد: در طول 20 سال گذشته 40 هزار یتیم را تحت پوشش قرار داده‌ایم و در برخی موارد خود فرزندان مؤسسه که به استقلال رسیده‌اند، اکنون حامی دیگر افراد تحت پوشش هستند و در حال حاضر 4 هزار فرزند تحت حمایت مؤسسه هستند.

    مدیر مؤسسه خیریه عترت فاطمی ادامه داد: سال گذشته ماهانه 150 هزار تومان به حساب شخصی هر فرزند تحت پوشش واریز می‌شد اما امسال این مبلغ به 200 هزار تومان می‌رسد.

    وی تاکید کرد: وام‌هایی که از سوی مؤسسه پرداخت شده نه نیاز به معرف داشته و نه یک درصد سود داشته و با شرایط 100 درصد اسلامی بوده است.

    تهیه 200 تبلت برای فرزندان ایتام

    نیری با اشاره به اینکه طی سال تحصیلی گذشته درخواست تبلت از سوی دانش آموزان تحت پوشش مؤسسه برای کلاسهای آنلاین به نیازهای اساسی خانواده‌ها اضافه شد، گفت: سال گذشته توانستیم 200 تبلت به خانواده‌ها تخصیص دهیم این در حالیست که نیاز فعلی افراد تحت پوشش خیلی بیش از این است به نحوی که بیش از 3 هزار دانش داریم اما تمام تلاش خود را کردیم تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

    وی ادامه داد: در دوران همه‌گیری کرونا، مبلغی معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان به خانواده‌هایی که با این بیماری به هر شکلی درگیر شدند اختصاص یافت همچنین اقلام بهداشتی هم به سبد کالای خانواده‌های تحت پوشش اضافه شد.

    وی با بیان اینکه به رغم شرایط اقتصادی موجود سال گذشته میزان کمک‌های ما 100 درصد افزایش یافت تاکید کرد: براساس تصمیم اعضای هیئت مدیره امسال قرار شده تمام توان خود را به کار بگیریم تا کمک‌های مالی ما رشد داشته باشد و به رقم 40 میلیارد تومان برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو